Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemløs i Oslo


greygoo

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg blir uten bolig frem til jeg får trygda i slutten av juni. Da er utbetaligen skattefri + jeg får en tusenlapp tilbake på skatten. Da har jeg råd til husleie og depositum. Men inntil da vil jeg bo i telt. Har planlagt å bo annethvert døgn på Bogstad Camping og ellers i marka. Tror dere at det vil fungere? Jeg har ingen erfaring med å sove i telt, men drar til Oslo i morgen så jeg får hoppe i det. Håper det er en butikk i nærheten hvor jeg kan kjøpe lapskaus på boks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke Bogstad camping er et billig sted å telte lenge. DNT hytter er ikke så billige heller hvis du bor der hver dag. Hvorfor setter du ikke opp teltet et sted i marka? Du trenger ikke å reise så veldig langt for å finne en teltplass med forbindelse til byen.

Polakkene som bor i bilen sin rett bak Bogstad camping pleier å bruke dusjen der etter betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Bogstad camping er et billig sted å telte lenge. DNT hytter er ikke så billige heller hvis du bor der hver dag. Hvorfor setter du ikke opp teltet et sted i marka? Du trenger ikke å reise så veldig langt for å finne en teltplass med forbindelse til byen.

Polakkene som bor i bilen sin rett bak Bogstad camping pleier å bruke dusjen der etter betaling.

Takk for svar! Koster 170 kroner døgnet med telt. DNT hytter leste jeg at man ikke kunne bruke mer en 1. døgn før man måtte flytte på seg. Måtte ha gått på rundgang da. Man kan kun betale for å bruke dusjen? Det høres glimrende ut! Takk for info. Det skal jeg undersøke. Sparer mye penger på å finne en plass i Marka ja. Må ha penger til alkohol også så det passer bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ver så sarkastiske da. Det er ikke uvanlig at folk bor i skogen for å spare penger i et crazy boligmarked.

Mener å huske at Göran Kropp bodde i en jordgamme, samtidig med at han jobbet, for å spare penger for sine fremtidige eventyr.

Den første nordmannen som syklet verden rundt bodde også i en jordgamme utenfor Bergen (over flere år), og dette finansierte vel hans tur.

Ikke ukjente Janne Corax har vel også tatt i bruk litt utradisjonelle virkemidler i samme retning, for å jobbe minst mulig og reise mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Ikke ver så sarkastiske da. Det er ikke uvanlig at folk bor i skogen for å spare penger i et crazy boligmarked.

Mener å huske at Göran Kropp bodde i en jordgamme, samtidig med at han jobbet, for å spare penger for sine fremtidige eventyr.

Den første nordmannen som syklet verden rundt bodde også i en jordgamme utenfor Bergen (over flere år), og dette finansierte vel hans tur.

Ikke ukjente Janne Corax har vel også tatt i bruk litt utradisjonelle virkemidler i samme retning, for å jobbe minst mulig og reise mest mulig.

Takk for støtten :) Interessant det du skriver. Kanskje ikke en dum tanke å bo i telt alikavel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned i telt og penger til alkohol - Du gir meg assosiasjoner til mennesker jeg ikke ville trodd vanket på fjellforum! :)

Uansett, lykke til!

Hehe! Jeg er desverre i en slik bosituasjon nå at jeg må selvmedisinere meg. Hadde vært bedre med benzo, men det er umulig å få skrevet ut. Før jeg flyttet hit elsket jeg å løpe sammen med min samojed. Håper jeg kan få tilbake det livet en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silla/Frysja trur jeg en kan definere som innmark så der ville jeg nok ikke telta. Det som er av villmark der er ubeboelig. Resten er gjerdet inn pga maridalsvannet (er drikkevannet vårt).

Det blir litt som å telte i frognerparken. Mere folk på frysja når det er pent vær enn i frognerparken.

Bedre å gå litt lengre inn i marka. 5 min til og du er ca alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silla/Frysja trur jeg en kan definere som innmark så der ville jeg nok ikke telta. Det som er av villmark der er ubeboelig. Resten er gjerdet inn pga maridalsvannet (er drikkevannet vårt).

Det blir litt som å telte i frognerparken. Mere folk på frysja når det er pent vær enn i frognerparken.

Bedre å gå litt lengre inn i marka. 5 min til og du er ca alene.

Ah, takk for opplysningen. Nå slipper jeg bomtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.