Gå til innhold
  • Bli medlem

xcsports equipment as

Aktiv medlem
  • Innlegg

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutral

Om xcsports equipment as

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. _OS_ Jeg snakker om problemer med å sende SMS-meldinger. Jeg har da blitt forklart, og hatt problemer med dette selv, at man kan få problemer med SMS-tjenesten hvis enheten er registrert i USA. Hva det skyldes, vet jeg ikke rent teknisk, men har blitt forklart at det har med mobil operatrører, ruting av SMS meldinger OSV. Det er derfor jeg anbefaler å omregistrere enhet til Europeisk og kanskje det hjelper selve SMS-tjenesten. Det koster ingen ting å omregistrere enhet til Europeisk. Fint at du skriver tilbakemelding til SPOT om feil på sending av meldinger, da kan de forbedre seg i fremtiden. Jeg skriver inn her for å hjelpe til med eventuelle problemer og forklaringer. Så jeg forklarer da hva som er fortalt meg av vår Europakontakt.
  2. Tror jeg forklarte litt dårlig når det gjelder omregistrering fra USA kjøpt til Europeisk. Man trenger IKKE kjøpe nytt abonnoment, men må omregistrere selve enhet så den hører til Europeiske servere. Dette for at ruting av beskjeder skal gå smooth. kristoffer
  3. Hei Aspiranten, Jeg kan hjelpe deg med omregistrering jeg. Ikke noe problem, bare send ESN nummer på enhet. Når det gjelder at du ikke greier å sende meldinger høres jo dette veldig rart ut ettersom vi har ekstremt få, iforhold til salg som har veldig mye problemer. Hvis du vil at jeg skal sjekke SPOT'en så kan du sende den inn til meg så skal jeg se om det eventuelt er noe feil/mangler. Vi har brukt SPOT nå helt siden oppstart og levert utstyr til relativt mange ekspedisjoner rundt omkring som har fungert veldig bra, så tar gjerne en titt på enheten dersom du ikke får sendt meldinger. Det er ikke for å være vanskelig jeg sier at man må ta direkte kontakt dersom man har kjøpt i utlandet. Kjøper man på nett, frasier man seg all reklamasjonsrett i norge. Men nå det er sagt så prøver vi å fikse opp dersom det skal være noe problemer. Mvh Kristoffer
  4. Svar på nyere innlegg: - Ref. kjøp av SPOT på ebay eller andre utenlandske sider: Disse enhetene er da registrert som Amerikanske enheter og man kan da oppleve problemer med SMS sending. Du kan da selvfølgelig sende en melding til SPOT kundeservice og be de om å omregistrere enheten. Ettersom enhet ikke er kjøpt i Norge må man ta eventuelle reklamasjoner og omregistrering direkte med SPOT. - Ref. sende brukernavn og passord pr. mail: Dette gjøres selvfølgelig for at vi skal ha mulighet til å sjekke/rette opp eventuell feil raskt. Som sagt så kan man ringe i forkant hvis man er usikker. Det er ingen sensitiv informasjon som kan leses utifra profil. Dette er ikke "nettbank" som _OS_ så fint skriver!! -Ref. SMS problemer SPOT 1: Noen kan ha litt problemer med å sende OK-melding som epost eller SMS. Grunnen til dette er at mange aktiverer "track" funskjon istedet for OK melding. Mange holder inne OK knapp i 2-3 sekunder får å sende OK melding. Det tar ca. 3 sekunder å aktivere track funksjon på SPOT 1 fordi den ikke har en egen knapp til track som SPOT 2 har. Det er da typisk at man får igjennom alle Hjelp meldinger og ikke OK melding. Får å sende Hjelp melding derimot MÅ man holde inne knappen ca. 3 sekunder får å aktivere sending. Hvis man har hatt dette problemer, prøv å trykk OK knappen godt inn en gang. Ikke hold inne. Kanskje det hjelper:) Mvh Kristoffer XC SPORTS EQUIPMENT AS www.xcsports.com
  5. Hei, fikk en henvendelse av en kunde angående temaet og tenkte jeg kunne prøve å hjelpe til hvis det er noen som har problemer med sending av SMS med SPOT2. XC SPORTS EQUIPMENT AS er importør av SPOT i Norge. Vi har fått bekreftelse på at det er noen enheter som er solgt i Norge som er registrert i USA. Det vil si at ESN-nummer( det unike produkt nummeret på enhet) er registrert på amerikanske servere. Det kan føre til at man får vanskeligheter med å sende SMS ettersom melding ikke blir rutet til riktig operatør. Det skal også sies at det er riktig som nevt i forumet, at noen av meldingene kan blir tatt i "spam" filter fra operatør, men dette skal normalt gå smertefritt dersom enhet er registrert som Europeisk enhet. Typisk feil man får når SPOT er registrert i USA er at e-post går igjennom, men ikke SMS. Et annet problem kan også være at profilen har endret seg etter SPOT oppgraderte backend Software etter SPOT 2 ble lansert. Man burde da sjekke om profiloppsett er riktig dersom det er lenge siden man har brukt SPOT. Backend Software måtte oppgraderes får å få inn "custom" melding, samt å gjøre alt litt mer brukervennlig. Hvis det er noen som har problem med sin SPOT, SMS oppsett eller andre feil eller spørsmål, bare ta kontakt med meg på telefon eller mail. Mail: [email protected]. Mob: 98819424 Helst i vanlig jobbtid, men dersom det er krise og man er på tur er det selvfølgelig bare å ringe. Har hatt en del bekymra mødre på telefon allerede Vær vennlig å oppgi brukernavn og passord i mail så jeg får sjekket oppsett. Hvis du/dere ikke føler dere komfortabel med det så ring først. Mvh kristoffer XC SPORTS EQUIPMENT AS www.xcsports.com
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.