Jump to content

espen0102

Aktiv medlem
  • Content Count

    75
  • Joined

  • Last visited

  1. Har du noen formening om denne ruta kan være mer eller mindre snøfri neste uke? http://ut.no/tur/2.2746/
  2. Takk for svar! Noen som vet om det der snø igjen, og i så fall hvor mye, i området rundt Finse nå i de nærmeste ukene?
  3. Takk for svar begge to, skal se nærmere på forslagene!
  4. Kan også legge til at hytter underveis ikke er et must. Tar gjerne noen netter i telt også
  5. Hei! Er en 19 år gammel gutt som planlegger å ta meg en fjelltur i sommerferien. Har så smått begynt å tenke litt og har satt av max 7 dager, men alt mellom 4 og 7 dager er fint. Har allerede sett litt på Hardangervidda og Rondane. Mine ''krav'' er: -Enkelt å komme seg til starpunkt og hjem fra sluttpunkt med enten tog eller buss fra Oslo. Med enkelt mener jeg få bytter og slikt, men kan gjerne sitte på samme bussen noen timer -Har mest lyst på ordentlig fjell, som i min verden er over tregrensa. Setter også pris på fine fjellvann og bekker/elver. -Mulighet for avstikkere for å bestige fjell underveis er en bonus Setter pris på alle turforslag! Sleng gjerne med egne tips/erfaringer dersom du selv har gått denne turen før Mvh Espen
  6. Som overskriften sier lurer jeg på hvor mye effekt proteinpulver gir etter trening i forhold til om man bare tar seg en banen o.l. Noen som kan anbefale ulike typer pulver også kanskje? Smak, pris, menge osv takk for alle svar!
  7. har aldri utelatt en muskelgruppe, vil heller kalle det prioritering. Med tanke på fotballen er bein, mage, rygg og generell overkropp (Skuldre&bryst) hva jeg ser på som viktigst. Supersett har jeg litt erfaring med fra før, funker bra Bare å fortsette å "diskutere" her, så kan vi lære av hverandre
  8. Takk for alle svar! Har funnet ut at uttøying funker for meg hvertfall. Ser mange her tror jeg er en "dum" 15-åring som bare trener biceps for å se bra ut. Egentlig er det motsatt, har aldri fokusert så mye på biceps, siden det er en såpass liten muskel i forhold til triceps f.eks. Det har endt med ca. 2 treninger i uka hvor jeg inkluderer biceps. Derfor henger jeg litt etter akkurat der og kanskje trodde jeg kunne løfte mer enn jeg egentlig kunne. Samma hva det var, er hvertfall ikke sånn lenger Har nå trent styrketrening i 4 år, med store resultater. Noe av grunnen er nok at jeg også har gått fra barn -> ungdom sånn at en del hadde kommet uansett. Grunnen til at jeg startet var pga fotballen. Nå er jeg overlegen i dueller med tanke på spenst, generell styrke og også det med å lande riktig -> kjernemuskelaturen. I det siste har jeg også begynt å avslutte annenhver økt med Tabata. Har da valgt øvelsene tåhev og knebøy fordi jeg ikke trener beina noe spesielt ellers, unntatt ved løping. Jeg har hatt kjemperesultater ved bruk av tabata! Merket nesten forskjell fra første uka. Øker både masse og styrke kjapt i starten, men effekten minsker jo etterhvert, som med alt annet. Tabata har gjort så jeg er så godt som kvitt kramper i leggene ved fotballkamper. Før jeg startet var jeg ofte plaget med kramper de siste 5-10 minuttene. Det er det nesten helt slutt på, men spørs selvfølgelg hvor mye/fort jeg løper i kampen. Haha, ser det ble et litt rotete innlegg, men er sliten etter en lang dag så sitter her å surrer for meg selv :L Bare å fortsette å slenge inn tips, man vet aldri for mye
  9. takk for svar. spilte fotballkamp idag, og nå er armene heldigvis litt bedre du har sikkert rett med den blodgjennomstrømningsgreia !
  10. er det ikke det som er meningen med et forum? Sånn at man kan få ulike synspunkter på et tema som kan ha ulike svar. Så hvis jeg er stiv i en muskel så kan det lønne seg og trene lett med denne muskelen? Uansett, takk for svar !
  11. så tøying er egentlig unødvendig? jeg synes uttøying hjelper, spesielt etter løping.
  12. Hei Jeg er en gutt på 15 år. For 5 dager siden trente jeg styrke på rommet mitt som jeg har gjort et par år nå, uten problemer. Jeg hadde sett en video om to bodybuildere som trente sammen. Når han ene ikke klarte flere repetisjoner så hjalp han andre han med å løfte opp manualen, sånn at han skulle bremse den nedover igjen. Jeg ble nysgjerrig og prøvde dette. Det e forresten snakk om bicepscurl. Jeg tok først 9 reps på hver arm før jeg dro manualen opp med andre armen og bremset den ned igjen. Dette gjorde jeg til jeg hadde kommet til 15 reps. Jeg gjorde 3 sett med dette. Resten av treningen føltes alt normalt. Men nå, dagene etter har jeg vært utropt stiv på innsiden av albuene og litt i bicepsene. Det føles veldig stramt på sener og muskler i armene. Det gjør spesielt vondt å strekke ut armen helt. Noen som har noen tips? Nå driver jeg og trener biceps lett til jeg blir litt varm for så og tøye ut godt. Noen som vet om gode måter og tøye ut biceps/albue? Takk for alle svar!
  13. Takk for svar, jeg sykler mest til/fra skole trening og litt i skogen på grusvei og sti, men også en del langturer i feriene
  14. Jeg skal kjøpe meg ny sykkel og har funnet to foreløpig: http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=474_624_416&products_id=4338 http://www.xxl.no/sykkel/sykler/terrengsykler/xc-lite-terrengsykkel-11-1058812 Hvem av disse er best? Noen andre tips i omtrent den prisklassen? Takk for svar
  15. oranasje poser fra xxl!!!!!
Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy