Gå til innhold
  • Bli medlem

Nice

Aktiv medlem
  • Innlegg

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutral

Om Nice

  1. Fy faenden, den der er enorm!!!
  2. -RM skrev: Jeg syntes det var et fint innleg jeg, kan bli litt kjedelig med bare faktaprat i lengden. Derfor legger jeg inn: Svaret er ikke feil, spørsmålet er. (spørsmålet er egentlig helt riktig, men hvis du ikke syntes du får et brukelig svar, så forandr på spørsmålet )
  3. Nice

    Pendelhopp

    Så konklusjonen er: Gjem bilen, pass på at båten er raskere en politiets, hvis jeg blir tatt, gjemm utstyret, bruk finnlandshette, hopp mens lensman ser på tv eller prater skjit med gubbene på kroa, IKKE inviter tv vestfold- de vet ikke åssen man skrur på kameraene uansett (altså de avlange boksene med den loddene tingen oppå hvis noen fra TV Vestfold leser dette) Lurte kanskje på om jeg skulle spørre Scanrope om jeg kan hoppe fra krana deres, men tror jeg burde ha turistforeningen i ryggen da, og vet ikke om de er villig til og "sponse" mitt selvmord. Kan jo argumentere med at jeg skal prøve og lande på en TvVestfold reporter, man vet jo aldrig.
  4. Nice

    Pendelhopp

    Vet noen om i hvilket ommråde boten kom på? kan være kjekt og vite, bare for morro skyld såklart Tror det raskeste er og rapelere ned i vannet, eller ned til en ventende båt. Kommer and på været. Det safeste er nok og ta en tur bort på dagen, se over hvor det er skarpe kanter, og hva som egner seg til forankringspunkter, kanskje lage noen diskre markeringer der man skal feste utstyr. så lager man en plan om hvordan man skal rigge hoppet, går over utstyret og fordeler oppgaver. Selve hoppet burde skje så fort som mulig, jo kortere tid man bruker til rigging og hopping jo bedre. Det beste er jo såklart og søke om lov, eller finne et lovlig sted. Men tror du rekkværket er sterkt nokk? vet ikke om jeg hadde stolt på det?
  5. Nice

    Pendelhopp

    Nr 1. Har som nevt over, forandret forklaringen til at man hopper på et tau, og bruker det andre som sikkerhet. Nr 2. Hvis du mener usertifisterte kjettinger kan kutte tau, kan man ha et mellomlegg mellom tau og kjetting av F.eks en slynge eller hekte en skrukarabin. Jeg tror at 4 forankringspunkter holder til et pendelhopp, tror forøvrig ikke at en kjetting kan gjøre mer skade en bare tau, hvis man bruker den riktig. Men er sikkert ikke dumt og bruke sertifiserte kjettinger, hvis noen vet hvor man får tak i dette, og hvor mye de koster, er det fint hvis dere legger ut noen linker. Nr 2. Har aldrig men at man skal bruke usertifisert karabinkroker, skal sette in "sertifisert skrukarabin" i teksten over. Nr 3. Når man lager to løkker på tauet, og derfra to srtifiserte skrukarabiner til sele, får man mindre skru, hvis man er ny, tror jeg det er et poeng og luke vekk så mange faktorer som mulig. Hvis man skal gjøre sitt første pendelhopp og har rigget seg opp på en 10-15 meter høy bro, har fire forankringspunkterog dobbelt tau, tror jeg man er ganske safe, selv som man er nybegynner. Men, saklart burde man få erfaringer med en erfaren, og det man burde bruke, er alltid sertifisert utstyr. Takk for komentar
  6. Nice

    Pendelhopp

    Ja, det virker ganske logiskt, har lakt det in i teksten nå.
  7. Nice

    Pendelhopp

    Har såklart aldri rigget et pendelhopp fra bru før såklart, men ville vel tro at en bru er et fint sted og starte. kanskje en 10-15 høy en, så dør man ikke hvis man faller ned i vannet. Feste: Jeg ville lagd en løkke ca to meter inn fra enden på tauet, ved bruk av dobbel åttetallknute, så feste kjetting i (hvis man bruker usertifisert kjetting, så burde man ha et mellomledd mellom tauet og kjettingen) løkka på tauet og fest kjettingen rundt ett sikkert festepunkt/forankringspunkt (forslag til kjetting: billig biltemakjetting, ikke lavere bruddstyrke en 10kn, de som jobber der vet hva kn er, eller sertifisert kjetting) Enden av tauet fester du (med ca en meter slakk) i et nytt festepunkt, på denne måten blir det lite til ingen slitasje på tauet, all vekten og bevegelsen skal fanges opp av kjettingen. Da får kjettingen all slitasjen, men du har alikevell tauet som sikerhet i tilfelle kjettingen skulle ryke. Stol alldrig på kjetting eller andre festemåter, ha alltid ekstra sikkerhet og minst doble forankringspunkter! Tauet skal gå fra det ene festepunktet, ned til der du fester selen, og opp til et nytt festepunkt (f2) Ved F2 strammer du tauet inn sånn att det er MINST 5 METER til det under broen, så lager du en løkke i tauet hvor du fester kjettingen, og en ny løkke i tauet hvor du fester tauet med slynge, alle stedene MÅ du feste tauet i en forsvarlig forankring (noe som ikke ryker, brekker, revner, knuses, sklir, har skarpe kanter, blir deformert eller ødelakt på noen som halst måte) da har du fire festepunkter- to kjettinger, og to taufester, taufestene er bare i reserve og skal kun ha vekt på seg hvis kjettingene ryker. Du fester selen ved og lage to dobbelt åttetalls løkker, løkkene skal festes på den ene "siden", sån at bare den ene tauenden som for vekt på seg, da blir den siden som sikkerhet, da får man mykest landing. Hekt løkken fast i selen med to sertifiserte skrukarabinkroker, Detter en en komplisert måte og rigge ett pendelhopp på, men en av få trygge måter. Hvis du har flere spørsmål, er det fint hvis du legger det ut på siden, sender en mail, sender melding, eller ringer. Det holder ikke og lese på internett før du gjør dit første hopp, så ikke spørr om info, spør om det er noen i nærheten av deg som er interisert i og lære bort. Ikke ta noen sjangser, husk at det er forbudt og hoppe fra de fleste broer i Norge, så vær forsiktig!! Har jeg gjort noen grove feil, er det fint hvis dere sier ifra.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.