Gå til innhold
  • Bli medlem

Vekt på normal overnattings sekk....


orre

Anbefalte innlegg

Nå har det vært mye skriverier om å få vekten ned på sekken. Men hva kan en forvente av vekt på en "normal" pakket sekk til en helgetur med telt, med "normalt" lett utstyr?

Sikkert mange med mye gode erfaringer her!

Noen med en liste på hva en trenger for en slik helgeutflukt på fjellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er min pakkliste:

Ryggsekk

Telt

Liggeunderlag

Sovepose

Primus

Gass

Kasserolle, bestikk, kopp

Klær

Frsthj., solbr., myggm., toap.

(Mobil, kamera, Lykt)

Drikkeflaske

Kart, kartmappe, kompass

Mat

Kniv

Vekta på min sekk kommer på ca 8 kilo for en helgetur, men vekta varierer nok sterkt fra person til person etter hvor tungt utstyr man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta på en "normal" sekk på en overnattingstur avhenger også veldig av sesong. Vinterstid vil nok sekken fort nærme seg 15-20 kg. Sommerstid kan den lett havne et sted under 10 kg. Og som sagt kommer alt tilleggsutstyr i tillegg - kamera, isbor, fiskestang, gevær, bærplukker osv.

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl- og vinklasker veier en del.

Jeg har gått over til ølbokser for å spare vekt, men synes ofte det blir litt mye å ha med meg en hel 3-liter med vin på helgetur, så her blir det ofte flaske.

Mye vekt å spare på å skifte fra flaske til boks.

Hvis man kaster pappen rundt six-packen sparer man enda noen gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei hadde heller ikke med godsaker som vin og øl.. Noen som kan skrive hva slags utstyr de bruker med ca vekt...? Feks. Hvor mye kærposen veier, hva slags mat de har med osv?

Trenger noen gode tips for å få kiloene ned:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lista mi inkl. vekter:

Ryggsekk 1,1

Telt 2,1

Liggeunderlag 0,7

Sovepose 0,75

Primus 0,09

Gass 0,35

Kasserolle, bestikk, kopp 0,2

Klær 1

Frsthj., solbr., myggm., toap. 0,2

(Mobil, kamera, lykt) 0

(Fiskeutstyr) 0

Drikkeflaske 0,04

Kart, kartmappe, kompass 0,2

Mat 1

Kniv 0,1

Sum 7,83

Oslo Sportslager har laget et eksempel på en pakkliste for tre dager med produkter de selv selger. Lista finner du her:

http://www.oslosportslager.no/artikkel/423502/%3Cbr%3ESlik_gj%F8r_du_tursekken_lett..html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.