Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellfisketur i sør/øst-norge


RuneG

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å reise på en slags fiske-roadtrip med mine 2 yngre brødre en langhelg i sommer (torsdag-søndag).

Utgangspunktet er Horten og jeg tenkte kanskje å legge opp turen slik at vi kjørte på torsdag ettermiddag til første

fiskeplass, satt opp telt/fant campinghytte og så fisket noen timer på kvelden og dagen etter. Litt ut på ettermiddagen kjørte vi

videre til neste fiskeplass,satt opp telt...osv osv.

Dette skal være en tur mer fokusert på camping og fiske, enn en biltur med sightseeing, så jeg vil gjerne unngå altfor lange etapper i bil 2-3 timer om dagen max.

Noen som har noen plass-anbefalinger f.eks. i telemark,buskerud, hardangervidda,etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kjør Østerdalen (nordøsterdalen) og fisk i Glomma med sideelver opp til Røros. Mange muligheter, og korte etapper/enkel navigering.

Enig i området, men ville heller fulgt Rena enn Glomma..

F.eks. starte fisket i Renaelva, mellom Løpsjøen og Storsjøen (mange fine steder å campe). En time eller to opp til Mistra, ei av landets beste ørretelver. En kort kjøring til vassdraget nedenfor Femunden (Isteren/Galten). Derfra over til Nøra (mellom Narjordet og Os). Så er det bare en kort tur over til Glomma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Høres ut som et godt forslag. Jeg studerte på Rena, så det kunne vært artig å ta en tur opp til Østerdalen igjen. :roll:

Jeg får finne frem kartet og legge opp en rute.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.