Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger på bra fjelltelt?


volla

Anbefalte innlegg

Har noen anbefalinger på et bra fjelltelt til 2-3 mann?

Det bør være stabilt mot vind, tåle regn bra, kunne brukes om vinteren og ikke veie så altfor mye.

Prisen er også vesentlig.

Har noen anbefalinger på telt i denne klassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Det finnes allerede utallige tråder på dette temaet... men: Jeg anbefaler Exped Orion Extreme. Litt tungt som solotelt om sommeren, men har features/egenskaper som veier opp for dette (mener jeg): Det er høyt innvendig, to fortelt/innganger, god ventilasjon (høyt plassert, bra om vinteren), meget vindstabilt, enkelt å sette opp og er rett og slett luksuriøst...

Gulvarealet er som skapt for to stk Exped Synt/Downmat DLX liggeunderlag...

Har prøvd teltet i høyfjellet i januar, med sterk vind og tett snø. Samme turen overnattet vi tre stk i teltet, uten at det var noe problem - selvfølgelig litt trangt, men godt nok for å sove et par netter (men ikke plass til noe dansegalla akkurat).

Jeg har ingen vanskeligheter med å anbefale dette teltet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvordan du kan si at orion extreme er skapt for to DLX liggeunderlag. De er 65 cm breie, mens orion bare er 120 brett i innerteltet. De to liggeunderlagene blir jo 130 tilsammen.

Har du erfaring med at dette går? I så fall blir teltet interessant for meg.

Det hadde vært topp med et bilde.

Hilsen Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.