Gå til innhold
  • Bli medlem

Villedende markedsføring/produktinformasjon


Ingwë

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg driver og ser etter et nytt telt, og da kom jeg over dette bildet her fra bergans.no fra produktinformasjonen om "Compact 4-Pers Tent".

Jeg vet ikke helt om jeg skal synes at det er morsomt eller helt håpløst!

Hvis dere ser på hvilket inntrykk Bergans prøver å gi med at det er et stort 4-mannstelt, så ser dere kanskje hva jeg mener...

Det er jo ganske morsomt hvis man begynner å se på lengden på personene i forhold til målestokken, så må de "modellene" de bruker være rundt 150cm høye...(men når ble Ola og Kari gjennomsnittsnordmann 150cm??)

Men det tragiske oppe i det hele er jo at hele bildet gir en veldig feil informasjon om teltet.... den skissen de har over teltet er helt hinsides med tanke på dimensjonene i lengde og bredde i forhold til det tegningen gir uttrykk for.... På tegningen er jo også for eksempel lengden av forteltet(160cm) lengre enn bredden(200cm)...

Jeg har jo opplevd noe lignende andre ganger, for eksempel med vekten på telt/soveposer o.l der produktinformasjonen er noe missvisende, men dette er jo egentelig et problem som burde være utrolig enkelt å gjøre noe med...

Er det andre som har hatt lignende opplevelser med annet fjellutstyr eller produsenter? Og er det et økende problem?

Ingwë

post-2339-133474546266_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis lager Bergans gode produktkataloger, men denne webpresentasjonen må være en glipp, en skikkelig mandagsutgave, ...ikke mye kvalitetssikring her i gården nei. Bare se på de andre teltene i Compact-serien, så dårlig oppløsning på teltbildene at hvert enkelt piksel kan sees med det blåtte øye, ...og når du trykker på det lille bildet av teltet (nede til høyre) så forsvinner både tekst og bilde.

- og så er teksten skrevet med så liten skrift at man helst bør bruke lupe for å få med seg det som står der

- og å blande engelsk og norsk ser ikke særlig proft ut, ...telt kalles tent og grønn blir til green.

Denne presentasjonen blir nok retta opp snart, Bergans kan ikke være bekjent av sånt møkkaarbeid. Burde kanskje gi de beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.