Gå til innhold
  • Bli medlem

Klargjøring av ski for sommerlagring


Anbefalte innlegg

For min del er skisesongen over for denne vinteren, og skal derfor klargjøre skiene for sommerlagring.

Har jeg forstått det riktig hvis jeg renser sålen for klister og voks, og legger på myk glider uten å sikle?

Hva gjør man i festesonen? Skal man legge glider der også?

Jørgen S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt riktig. :D:) Rens sålen godt for klister og annet skit med Base Cleaner. Rens godt...

Legg glider KUN i glidsonen. Hvis du legger det i festesonen vil det bli så glatt at smøringen ikke vil sitte på til vinteren :) Denne glideren kan du bare la stå i skia til vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forstått det riktig hvis jeg renser sålen for klister og voks, og legger på myk glider uten å sikle?

Hva gjør man i festesonen? Skal man legge glider der også?

Jørgen S

Spørsmål 1: ja. Varm det gjerne inn noen ganger uten å sikle mellom.

Spørmål 2: Ingen glider i festesonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva gjør jeg med festesonen? Når man renser bort all voks, så vil vel festesonen også tørke ut på samme måten som glisonene. Men det gjør kanskje ikke noe? :)

Jeg lar festesonen være bar. Du kan evt. smøre den inn med grunnvoks som du varmer inn med strykejern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk varm glider => CH 10 eller CH 8, det er best for lagring. Før det er det ofte lurt å ta ETT RASKT stryk over glidsålen med litt base cleaner og hvit fiber tex for å få vekk smuss og skitt som er kommet på under vårskiturene. Som de andre har sagt er det greit å rense feste sonen, spesielt om du har klister der! Mer er ikke nødvendig før neste sesong. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.