Gå til innhold
  • Bli medlem

Veien inn til Bødalseter


Anbefalte innlegg

Annonse

Foreløpig kjørbar setrevei nesten helt opp ( årvisst ras sperrer de siste hundre metrene ). Det er ellers mulig at det etterhvert er smartest å ta sommerruta innover dalen, over bruene.

Legger ved et bilde, tatt 9. mai, med litt inntegninger: B er bruer (er litt usikker på akkurat plassering av den nærmest Fessene, brua ligger trolig utenfor bildet), blå stiplet linje angir ca sommerruta (og fra nå?), gul stiplet linje er en vanlig snarvei vinter/vår, med kryssing av lita elv (vanligvis) ca ved grønn sirkel.

. . . . Her ble det visst endel dere ikke spurte etter, . . . men dette må dere ihvertfall ta med dere: Ha en fin fin fin tur!

post-4080-133474544839_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overnattet på Bødalssetra 13. mai. Snøraset sperrer veien ca 1 km før p-plassen. Opp hit gikk det greit å kjøre. Fjellbonden bør måke vekk raset siden han tar seg betalt for bruk av veien.

NB:Ta med dnt-nøkkel, sovepose og mat om dere vil overnatt, da det hverken er proviant eller ulltepper/dyner på hytta som generelt så ganske lurvete ut. Jeg hadde dessverre ikke energi til noen hytte-sjau etter toppturen på Lodalskåpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning er veien opp til Bødalsseter en meget dyr affære å holde i stand og absolutt ikke noe overskuddsforetak...

De måker vanligvis veien så fort det lar seg gjøre, for det første er det mye snø som skal bort, i tillegg er det nok slik at de venter til alle fonnene har gått slik at besøkende ikke finner bilene under 5 meter snø når de kommer tilbake fra tur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gi honnør til alle de som holder sætreveier vedlike, det gir oss eklere adkomst til fjellene. Det er ikke gitt at vi får ha det slik om noen ti-år når det blir færre bønder med godt nok utstyr til å holde de vedlike. Hvis en ikke er fornøyd med veien eller mener at prisen ikke står i forhold til hva en får, så er det bare å parkere før bommen å bruke beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gi honnør til alle de som holder sætreveier vedlike, det gir oss eklere adkomst til fjellene. Det er ikke gitt at vi får ha det slik om noen ti-år når det blir færre bønder med godt nok utstyr til å holde de vedlike. Hvis en ikke er fornøyd med veien eller mener at prisen ikke står i forhold til hva en får, så er det bare å parkere før bommen å bruke beina.

Ja huff hvor ekkelt det er med disse veiene inn i fjellheimen essem :D

Forøvrig helt enig med deg!!!

Veien inn til Spiterstulen koster kr 50,-

Leirvassbu kr 40,- (frem til Geitsætri foreløpig)

Juvvas kr 85,-

Har min 2 ganger kjørt alle disse veiene nå i mai, og har virkelig satt stor pris på brøytingen.

2 timers parkering i Oslo el Trheim koster kr 40,-!

Parkerer man på sentralstasjonen i Oslo koster det kr 46,- pr time.

Så en stor TAKK til "nesten Idealister" som brøyter veiene inn i fjellheimen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.