Gå til innhold
  • Bli medlem

17. mai med flagget til topps...


KarlE

Anbefalte innlegg

Det er vel en del her som har vært på tur 17.mai?

Og nasjonalfølelsen er såklart på topp blant oss som dyrker fedrelandet i høyere grisgrendte strøk...? Så da har vi så klart med oss flagget på tur. Og med flagget er det ikke sjørøverflagget, sigd & stjerne eller sørstatsflagget det er snakk om, men det ubesudlede norske flagg

Så utfordringer er: Kom med ditt 17.mai-turbilde.

Her følger hvertfall mitt bidrag:

post-1376-133474544225_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte kvelden 17.mai og morgenen 18.mai på fjellet for å oppleve det yrende liv som finnes der. Og det er selvsagt i mitt rike ved Rondane som trekker meg ut i fjellet på en slik dag. :lol:

Og at det er ett yrende liv fikk jeg oppleve til gangs.

Jeg dro innover utpå kvelden 17.mai og fant noen spor etter en mindre flokk villrein. Dette er bukkefjell, så var ikke fare for at det var kalvtunge simler i området. De oppholder seg mye lengre inn i fjellet.

Fikk en fin oppevelse med ei stor ugle som jeg mente var snøugle. Men heller nå mere til at det må være en jordugle... :wink: ? Noen som kan tyde vedlagt bildet? Er litt uskarpt, og vanskelig lys. Den såg veldig lys ut i virkeligheten, men ser på bildene at den har litt spraglete/flekkete fjærdrakt.

Ellers fikk jeg en bukkeflokk rett i fanget idet jeg skal til å stå opp grytidlig søndag den 18.mai. Er alltid noe spesielt å sjå denne ur-reinen i Rondane. Bukkene skulle tydeligvis nedover fjellsida og ned på en setervoll for å finne friskt vårbeite. Fantastisk augeblikk når flokken bare renner forbi meg på fin avstand.

Men en ting kan jeg konkludere med, er at det er mye liv i fjellet iår. :!: Lemenbestanden har holdt seg oppe fra ifjor, og det er mye rovfugler, ryper, orrfugler, hare osv.

post-126-133474544819_thumb.jpg

post-126-133474544826_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flotte bilder, og du hadde nok en utrolig fin 18.mai morgen!!

Jeg har nå forstørret opp bildet av uglen så mye jeg klarte å få til, og jeg tror nok

desverre ikke at det er en snøugle :wink: .

Men ugler er jo fine og spennende å se på, så en fin opplevelse uansett :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.