Gå til innhold
  • Bli medlem

Båling om sommeren


Moose

Anbefalte innlegg

Eg lurer på korleis andre praktiserer båling i perioden 15. april til 15 september. Lar folk vere å brenne bål, eller brenn folket bål dersom forholda ligg til rette? Er det i så fall mange som ringer brannvesen på forhånd?

Sjølv har eg ikkje problem med å brenne bål dersom forholda tilseier det, men eg fyrer ikkje akkurat St.Hansbål, og eg fyrer helst på gamle bålplassar for å minske faren for skogbrann uansett. Eg ser liksom ikkje heilt vitsen med å ringe brannvesenet for å brenne bål i fuktig mark eller når snøen fortsatt ikkje har smelta før forbudsperioden.

Er litt nyskjerrig på kva andre meiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg brenner bål utenfor den "lovlige" tidsperioden lager jeg det ofte i nærheten av vann og i fuktige områder. Pleier også å dynke området rundt bålet med vann, slik at ikke flammene sprer seg. :) Ser ikke noe grunn til å ringe brannvesenet for å tenne et lite kveldsbål.... MEN er det VELDIG TØRT brenner jeg IKKE bål. Da tar jeg heller med stormkjøkken. Funker bra det óg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.