Gå til innhold
  • Bli medlem

Skåla 20 Juni


Anbefalte innlegg

Hej!

Vi är ett gäng svenskar som skall till Stryn över midsommar. Det blir någon dag på Stryn Skicenter men vi tänkte främst göra ett par toppturer på ski (randonné) i området. Hur tror ni skidföret är på Skåla runt 20 juni? Det ligger mycket snö i fjellet i år eller? Vilken/vilka toppar skulle ni rekommendera i Strynområdet annars? Lodalskåpa kanske?

Tacksam för tips!

Mvh Tord Magnusson

Göteborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge det jeg har hørt tror jeg ikke at det er stort med skiføre på Skåla 20.juni. Noen som var der for noen uker siden, da var det såvidt skiføre over 700 moh. Etter 1.juni vil nok steiner og annet være i veien, og siste ryggen mot Skålatårnet smelter fort, da den ligger i solskråninga. Så sent som 20.juni har jeg ingen andre forslag enn breen på Strynefjellsenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tack för info! Ingen mening att släpa med skidorna upp på Skåla med andra ord...

Men Lodalskåpa borde väl bjuda på en del höjdmeter på ski även runt 20 juni? Någon som har info om topptur på Lodalskåpa med ski vid den tiden?

Annars är det väl Nuken som är bäst, det är väl inte långt att gå från toppheisen på Stryn Skicenter eller?

Finns det någon mer topp man kan göra i anslutning till Skicentret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.