Gå til innhold
  • Bli medlem

øvre Telemark, Skafså og området rundt


DagE

Anbefalte innlegg

hei,

Skal en uke opp i bygda og reparere kanoen til kameraten min.

Vi har da planlagt 3-4 dagers tur med kano og fiske etterpå.

Men, slik jeg ser det er det veldig mange muligheter angående fiskevann og fiskekort.

Slik jeg har forstått det på han, så er dette området muligens fordelt mellom statsallmennig og forskjellige grunneiere, med dertil forskjellige fiskekort.

Vet at statsskog har Norgeskortet, men det ser ikke ut til at det dekker områder der.

Noen som har litt erfaringer med dette?

Ellers så er vi ute etter en oversikt over fiskevann og hvilken fisketype de inneholder.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mange private vann ja, og ikke alle som har salgbare fiskekort, men funker veldig bra hvis du banker på døra og spør pent!

ellers er det litt mer system på fyresdals siden. Flere av jokerbutikkene i fyresdal selger fiskekort over større områder.

mye ørretvann, ikke sett så mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,

Har hørt at en grunneier er litt "vrien" slik at folk holder seg unna.

Slike er det sannsynligvis over alt.

Har vært en lang og hard vinter med mye sykdom, både for kameraten min og meg, så vi skal starte sesongen rolig, med litt padling og forhåpentlig mat fra naturen.

Siden du er kjent der oppe, så har du vel noen ok vann og anbefale? Tror det skulle være mulig å få fisk i flestparten av de mange vannene, har forstått det slik at det er lite utnyttelse av resursene generelt.

Utgangspunktet vårt blir, som en veldig myk start Borsø, litt padling opp mot Grunnetjønn og Eivindvatn, men muligens en liten tur innom Folurdvatn,. Så får tiden vise hvor langt man vandrer fra der vi legger kanoen. Vi har ikke bestemt retning og område ennå, vi er slike at vi bestemmer oss der og da.

noen tips om vann har vært ok, gjerne i PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

Skal en uke opp i bygda og reparere kanoen til kameraten min.

Vi har da planlagt 3-4 dagers tur med kano og fiske etterpå.

Men, slik jeg ser det er det veldig mange muligheter angående fiskevann og fiskekort.

Slik jeg har forstått det på han, så er dette området muligens fordelt mellom statsallmennig og forskjellige grunneiere, med dertil forskjellige fiskekort.

Vet at statsskog har Norgeskortet, men det ser ikke ut til at det dekker områder der.

Noen som har litt erfaringer med dette?

Ellers så er vi ute etter en oversikt over fiskevann og hvilken fisketype de inneholder.

Noen som har noen tips?

Er vel muligt en del snø i ommrådet enda, men er ikke sikker.

Jeg har fisket noe i området, og kan anbefale Hegevann.

Fiske kort er bare å drite i, har jeg alderigt hatt.

Er bare en fordel og få fisket i vannene, skulle i grunn fått betalt for det, driver jo kultiverings arbeid for grunneier.

Skitt Fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Takk for mange tips.

Har ikke vært der ennå, men i 17.mai-helgen var det nesten meteren med tung og råtten snø.

Regner med at det har smeltet mye siden da.

Kameraten min skal oppover i helga for å sjekke om det har smeltet så mye at han finner kanoen.

Så, jeg ser frem til mange fine turer fremover.

Skal samtidig prøve å finne plasser for å ha telt-turer med ungene. Det ser ut til at man kan finne fine plasser der også, isteden for de årlige turene til Femund. Det er jo også en mye kortere kjøretur.

Selv om jeg tviler på at fisket er like godt som i Femund-området.

Vi er egentlig veldig bortskjemt, med 1-2 timers fiske for å mette alle, og vi er storspisere av fisk.

Ser frem til en fin vår, med mye fiske og lite mygg.

Takk igjen for tipsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.