Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny allroundsekk!


Lisa

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg stusser litt på hva slags allroundsekk jeg skal kjøpe.

Har sett på Lowe Alpine TFX Expedtion ND 65+15 liter. Ser veldig bra ut den.

Har dere noen erfaringer eller anbefalinger for en god allroundsekk for damer?

Er villig til å investere i en god sekk :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen erfaringer med sekken selv men lowe alpine skal jo være bra. Ellers går jeg god for Norrøna sekker, synes de er bra sekker. Mitt beste tips er å prøve sekken med vekt i før du kjøper en slik at du ser om den sitter godt på ryggen.

Hva legger du forresten i allround? Om du skal bruke sekken på teltturer vinterstid vil jeg kanskje anbefale å se om en sekk på 80 liter er bedre for å få plass til vintersoveposen. (Det problemet gjelder forsåvidt mest om det er kunstfiber det er snakk om.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen erfaring med denne sekken, men kjøpte meg nettopp en 80 liter fra Gregory, Palisade, og er superfornøy med den! Kjøpte den fra moosejaw, og med 25% ble den rundt 1500 kroner billigere! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte for en stund siden Lowe Alpine TFX Expedition 75+20 fra USA (mye billigere enn i Norge!).

Har ikke brukt den så mye, men jeg synes det er en knall sekk. Veldig bra bæresystem, som alltid fra Lowe, og praktisk med åpning også i front. Det er verd å merke seg at den ikke har noen sidelomer, men Arc'Teryx sine passer perfekt hvis du vil kjøpe til noen. Regntrekk følger også med. Vil anbefale denne sterkt!

Bare si fra hvis det er noe med den du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en titt på bergans trollhetta

det virker som et veldig godt bæresyste, og har smarte løsninger som at du kan åpne hele fronten, og at det følger med en liten dagstursekk.

den er også ganske rimelig.

det eneste som jeg kan komme på som taler mot den er at den kanskje er litt tung, men jeg vet ikke hvordan den er i forhold til feks Lowe alpine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

Kan dessvere ikke ha en så stor sekk som 80 liter. Må heller begrense meg med hvor stor sekk jeg skal ha når det gjelder vinterturer. Bruke pulk istedenfor. Rager bare ca 160 cm over bakken, og da blir en full 80 liter sekk litt i drøyeste laget.

Men det jeg mener med allroundsekk er at jeg kan bruke den vinterstid men også sommerstid.

Bergans Trollhetta ble jeg ikke helt fornøyd med. Syns det var et mye behageligere bæresystem med Lowe og de er jo ganske flinke med bæresystem. Har sett på Gregory, og jeg vurderer enten Gregory eller Lowe. Får prøve meg litt mer fram :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha bra bæresystem kan du jo også ta en kikk på Osprey. Bæresystemet deres skal være veldig bra. Vel og merke er de priset litt deretter også.

Kan forresten legge til at Lowe sin Expedition 75+20 har et veldig stort og fint topplokk. Det kan selvsagt tas av og brukes som rumpetaske og jeg vil tro det faktisk er større enn den lille dagstursekken du får med på Bergans Trollhetta. Regner med damemodellen har et ganske likt topplokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går for bæresystemet, er det helt klart Osprey eller Gregory du skal se etter! Helt overlegent alt av merker du får kjøpt (hvertfall her i norge)!

Tror heller ikke 80 liter blir for stort for deg, kjøper du er sekk i størrelse S, så skal det ikke være så høy.Vet at Lowe sine sekker er ganske lange og smale, og blir derfor ganske høye. Gregory og Osprey er heller brede, og blir derfor ikke så høye!

I norge er vel eneste Oslo Sportslager som forhandler Gregory!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på Gregory på Sportslageret ja, og jeg la merke til at den var mye bredere enn Lowe. Er en fordel det ja. Osprey selger de vel muligens på Sportsnett? I så fall får jeg titte litt mer og prøve. Så får jeg velge det som passer best! :shock:

Takk for mange gode svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Arcteryx Naos og dette er det beste jeg har hatt på ryggen. Ville tatt denne med i vurderingen selv om den er ganske dyr. Sjekk her for en test fra over there http://outside.away.com/outside/gear/gear.tcl?gear=Arc-teryx-Naos-55&gear_id=2463&action=showgear . Denne kommer i flere størrelser og i hver størrelse kan man velge i forskjellige rygglengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Arc'teryx Bora og må si jeg ikke var særlig imponert. Bæresystemet var veldig simpelt og svært vanskelig å justere ordentlig. Så jeg vil ikke anbefale Arc'teryx. Enkelte sverger riktignok til sekkene deres, så noe er det vel muligens med de. Personlig vil jeg si at Lowe Alpine sitt bæresystem er suverene i forhold til Arc'teryx. Det er ikke tilfeldig at Lowe sitt bæresystem er mye det samme nå som på de gamle sekkene. Riktignok er jo, som kjent, alle rygger forskjellige og dermed føles sekker forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

Kan dessvere ikke ha en så stor sekk som 80 liter. Må heller begrense meg med hvor stor sekk jeg skal ha når det gjelder vinterturer. Bruke pulk istedenfor. Rager bare ca 160 cm over bakken, og da blir en full 80 liter sekk litt i drøyeste laget.

Men det jeg mener med allroundsekk er at jeg kan bruke den vinterstid men også sommerstid.

Bergans Trollhetta ble jeg ikke helt fornøyd med. Syns det var et mye behageligere bæresystem med Lowe og de er jo ganske flinke med bæresystem. Har sett på Gregory, og jeg vurderer enten Gregory eller Lowe. Får prøve meg litt mer fram :wink:

Beklager en liten avsporing:

Lisa, du kan få overnatte nedi reconpacken min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager en liten avsporing:

Lisa, du kan få overnatte nedi reconpacken min :wink:

Haha, er jeg virkelig så liten og reconpacken din så stor?

Men jeg ser hva dere skriver! Har ikke fått tid enda til å dra en tur til på Oslo Sportslager og flere butikker, men skal det snart. Da velger jeg sekken enten om det blir Gregory, Osprey, Arcteryx eller Lowe Alpine =) Alle sekkene har ulike funksjoner så jeg får se hva som passer meg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Arc'teryx Bora og må si jeg ikke var særlig imponert. Bæresystemet var veldig simpelt og svært vanskelig å justere ordentlig. Så jeg vil ikke anbefale Arc'teryx. Enkelte sverger riktignok til sekkene deres, så noe er det vel muligens med de. Personlig vil jeg si at Lowe Alpine sitt bæresystem er suverene i forhold til Arc'teryx. Det er ikke tilfeldig at Lowe sitt bæresystem er mye det samme nå som på de gamle sekkene. Riktignok er jo, som kjent, alle rygger forskjellige og dermed føles sekker forskjellig.

Har ikke prøvd Bora så der kan jeg ikke uttale meg men Naos har et annet bæresystem og det er i allefall overlegent alt annet jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.