Gå til innhold
  • Bli medlem

Turer med utgangspunkt i Bergensbanen


kris

Anbefalte innlegg

Som student i Bergen uten bil er jeg avhengig av kollektiv transport for å komme til fjells. Er det noen som har erfaring med å hoppe av toget retning Oslo, f.eks. på Mjølfjell eller Hallingskeid, og gå innover til fots? Finse er vel også et opplagt alternativ. Er forsåvidt ikke avhengig av turisthytter da jeg har anskaffet telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en annen student i Bergen uten bil så var dette et interresant emne.. Har selv hoppet av toget på finse og gått til rjukan (bussen hjem).. Skulle likt å høre om flere slike turmuligheter, gjerne noen hvor snøen forsvinner tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjølfjell er absolutt å anbefale. Hopp av toget ved Mjølfjell Ungdomsherberge (Ørneberget, tror det bare er lokaltog fra Voss som stopper her), gå oppover dalen mot Upsete, og stak deg ut en kurs herfra :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er i god form kan jeg anbefale denne turen: Ta toget til Myrdal stasjon, gå opp dalen, over Vossaskavlen, gå ned igjen i retning rallarveien og ta Flåmsbanen fra Reinunga stasjon opp til Myrdal. Har selv tatt denne turen på ski, men den bør være gjennomførbar på sommeren også.

Har du først tatt turen til Myrdal og liker å sykle/gå tur så ahr du jo forøvrig plenty av muligheter langs Rallarvegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Som student i Bergen uten bil er jeg avhengig av kollektiv transport for å komme til fjells. Er det noen som har erfaring med å hoppe av toget retning Oslo, f.eks. på Mjølfjell eller Hallingskeid, og gå innover til fots? Finse er vel også et opplagt alternativ. Er forsåvidt ikke avhengig av turisthytter da jeg har anskaffet telt.

Myrdal-Krossbu, 2006, 11 dagar:

http://www.huthyfs.com/myrgal/myrindex.html

(digitala bilder)

Jag vill minnas att jag valde att utgå från Myrdal därför

att nattåget från Oslo inte stannar i Hallingskeid

Finse-Memurubu, 2003, 12 dagar:

http://www.huthyfs.com/skarvheimen/skarvindex.html

(scannade bilder)

Även i detta fall tog jag nattåg från Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.