Gå til innhold
  • Bli medlem

To dumme spørsmål om Omnifuel:


nautagåta

Anbefalte innlegg

1. Har det alltid fulgt med "flammespreder" til primus omnifuel?

2. Kan det ta 30 minutter å koke opp en liter vann uten "flammespreder", mens det tar 3 minutter å koke opp vannet med denne dingsen.

Grunnen til at jeg spør er at det ikke fulgte med flammespreder i mitt Omnifuel-sett og at det tar en halvtime å koke opp en liter vann. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, dette er de sikkert noen her som er mer kompetente til å svare på enn meg, men er "flammesprederen" den lille platen som ligger over dysen?

Hvis ja, kan jeg vanskelig skjønne at den ikke skulle følge med.

Kan faktisk ikke skjønne at du får noe særlig fyr på den i det hele tatt med bare en stråle av parafin/ bensin som står rett opp.

Med nærmere ettertanke har jeg bare prøvd å skru på primusen (xgk) uten den lille platen på før jeg har forvarmet så kanskje det funker på et vis.

Hvis du med flammespreder mener noe annet enn det som jeg har beskrevet over bør du bare la være å lese det og regne med at jeg ikke vet hva jeg snakker om. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ja, kan jeg vanskelig skjønne at den ikke skulle følge med.

:

Du kan da umulig greie å få den til å brenne skikkelig uten denne ?

Brenner du på uforgasset drivstoff da eller ?

Vel, da bruker du brenneren helt feil, og det må da sote og flamme noe forferdelig. Skaff det "flammespreder" umidelbart !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verken soter eller flammer i det hele tatt. Har derimot en fin og konsentrert blåflamme. Brenneren stod på utstilling i butikken, og flammesprederen hadde de tydeligvis rotet vekk. Burde nok kastet et blikk på bruksanvisningen slik at jeg kunne oppdaget mangelen litt før. Har sendt mail til Oslo Sportslager og er rimelig sikker på at jeg har flammesprederen i hende om en dag eller to. Det virker som de er veldig serviceorienterte der. Så får vi se om jeg ikke kan få kokt meg noe vann :D

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra Oslo Sportslager:

"Hei,

Jag skall sende en flammespreder til deg med posten på en gång. Send

bara din adress så skall jag få den med posten så fort som mulig.

mvh

Daniel, Oslo sportslager"

:D:D:D

Oppdatering:

Flammesprederen kom i posten i dag, og koketida er sannelig nede i fire minutt :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.