Gå til innhold
  • Bli medlem

Eidsbugarden/Vinjerock 2008


guzzi

Anbefalte innlegg

Noen som har gode turforslag til å varme opp med før en avslutter turen på Eidsbugarden med litt frisk rock'n roll? Jeg setter svært få begrensninger, regner med at jeg hiver telt i sekken, men er åpen for bruk av turisthytter. Har mest lyst til å starte vestfra, fjellene og dalene er mest fantastisk der synes jeg.

Av praktiske grunner tar jeg ikke med breutstyr eller klatreutstyr. Lenge på turen? Kanskje 7 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guzzi, du skal jo samme steder i sommer som meg :lol: Rundt Eidsbugarden er jo Uranostind kongen, gikk opp vestflanken for tre år siden uten sikring, en må bare passe på å gå riktig. Nedturen er verst som Bjarne sier.

Har selv håp om å bestige Mjølkedalstind, Falketind og Stølsnostind. Hørt at Slettmarkspiggen og Sjogholstind også er fine fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin dagstur, hvor du får med deg 3 topper, er turen opp på Galdeberget og Slettmarkkampen/Piggen. Gå først den vanlige veien langs Bygdin og opp til Galdeberget. Videre derfra ned i skaret og opp på Kampen. Ingen vanskeligheter. :) Fra kampen er det et litt utsatt punkt ned i skaret og opp på Piggen. :lol: Samme vei ned igjen til det første skaret og følge merket sti til Eidsbugarden. Gikk denne turen for 2 år siden. Hvis du ønsker kan jeg poste inn noen bilder.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at Galdeberget var et kjedelig fjell, ser ganske mektig ut fra Fondsbu. Men fikk ikke "Jotunheimfølelsen" av den turen, smak og behag :lol:

Helt enig, men greit å legge turen oppom får å få litt lengre tur. Mener bare turen opp til Kampen og Piggen er litt kort :lol: Spesielt Piggen er jo et "bra" fjell, og beskrives som et fjell som gir "Jotunheimenfølelse" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig vil slå på stortromma kan du jo slenge deg på opplegget vi arrangerer i samarbeid med DNT: "Den store gnagsårprisen". Konseptet er enkelt; Lengst mulig innmarsj til festivalen – altså til fots. I fjor hadde vi bl.a. en gjeng som gikk fra Finse til Eidsbugarden (og det var ikke de som vant...)

Så her er det noe å bryne seg på :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500fjell har gjort noen undersøkelser for meg rundt en mulig trase langs Flostranda mellom Flo og Hjelle i Stryn. Mulig jeg bare forlenger denne turen som jeg tenkte å begynne i Hellesylt, gå via Sunndalen i Stryn, over Strynefjellet og ut av kartene jeg har, forville meg sørover over noen breer og bredaler og tumle temmelig oppgnags på helene på Eidsbugarden :(

Ellers kanskje ta turen fra Skjolden og opp mot Hurrungane, om hytta på bandet og ned dalen sørvest for Storen og videre mot Fillefjell og tilslutt til Eidsbugarden...

Og 4 dager med litt skikkelig fjelluft har nok rockerne i de ulike bandene som deltar på Vinjerock sikkert bare godt av :) Tror ikke det er for ofte musikere er over tregrensa egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott at noen musikkfestivaler legges utenom de sentrale strøkene. At ungdom (20 år ++) får kombinert musikk og friluft er veldig bra. Husk dette er bare noen få dager, så vi overlever nok dette :)

Dessuten er det jo mange bra band med! Skaper litt ekstra stemning i fjellheimen noen få dager. Lå i telt i Svartdalen i fjor under Vinjerock, og hørten ingen ting. Tror ikke mange blir berørt, bare de med hytte på Eidsbugarden og de som ligger i telt nederst ved Mjølkedøla og Mjølkedalsvatnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.