Gå til innhold
Kjell Iver

Kajakkpadling på Helgeland

Det er 3716 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Kom over følgende gode artikkel om padling her på Helgelandskysten i dag.

Skjult lenke - logg inn for å se den

Om noen ikke har ferieplanene klare enda, så er det altså ikke så verst her. Noen som har planlagt padletur i sommer - her eller andre steder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg flytter fra Stavanger til Mo i Rana om to uker, og den nye kajakken er snart på vei oppover. Har planer om å sjekke ut nordlandskysten i sommer.

Er det noen som har gode turtips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvis jeg ikke får noe annet over meg, så har jeg lyst til å lage "Padleguide for Nordland" i 2010! :)

Det håper jeg du lykkes med :!: Padler ikke selv, men det ville være interessant lesning også for oss (foreløpige) ikke-padlere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Noen som har planlagt padletur i sommer - her eller andre steder?

Jada, fruen og jeg skal ha ei uke eller to (avhengig av vær og andre forhold) på Helgelandskysten rundt midten av juli. Nå er det tre år siden sist, og abstinensen er påtrengende! Det er vel få områder i Norge som overgår Helgelandskysten som padlefarvann, absolutt verdt kjøreturen opp fra Stavanger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3716 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av SkogLinås.
      Tenkte å gå til anskaffelse av en kano i sommer. En ally 16,5 er perfekt da vi vil ha en sammenleggbar. Dvs, den er perfekt på dagsturer. Vi er to voksne og to barn. På overnattingsturer blir det for trangt, da har vi jo baggasje og bikkje i tillegg.

Vi vil ikke gå opp til en 18, da vi ønsker den skal være enkel å bruke for kun to personer også. 

Tanken min er at vi kan ha enten en oppblåsbar kajakk eller en packraft i tillegg, så de gangene vi skal på overnattingstur, kan enten en eller to unger padle den oppblåsbare.

Noen tips til hva vi kan velge som ekstrafartøy? Helst noe med en snill pris.

-Felicia
    • Av Mobli
      Kom over denne saken her under tråling av nettet, og syntes konseptet så spennende ut. Tenkte det kunne være en god ide å tipse om, så den ikke gikk i glemmeboka. Prøvde å søke opp på forumet, men kunne ikke se at den var nevnt her tidligere  For oss som har passelig angst for å sette oss i en kajakk, så er nok ikke dette det første som blir investert i, men kan kanskje være noe for noen her inne  
      Denne heter Oru Kayak, og er en sammenleggbar kajakk og veier 12-15 kilo. Relativt dyr i mine øyne, men jeg er heller ikke veldig oppdatert på priser på kajakker. Om noen syntes dette konseptet hørtes interessant ut, kan dere sjekke ut norukajakk.no
      I disse dager hvor det er mye snakk rundt Packraft, så kan det kanskje være interessant å se på eventuelle andre alternativer for de som er interessert i det. Ikke minst for de som eventuelt har lite plass til lagring av utstyr!  
    • Av Lars Veum
      Hei, 
      Eg sit og planlegg ein padletur paa helgelandskysten nordover frä Vega til sommaren og lurar paa om eg bör leiga kayak eller om eg berre kan ta Allyen. Allyen hadde sjölvsagt blitt billigast...
      Her spruttrekk til allyen, og ein liten kjöl/finne som enkelt kan takast av og setjast paa ved behov for ä gje meir retningsstabilitet. Har og moglegheit aa faa laant eit WindPaddle Cruiser Kayak Sail for lettare framdrift i litt vind. 
      Me er to stykker som skal av garde som ikkje har ikkje noko erfaring med kayak. Kanoerfaringa er begrensa til to lengre kano turar (Femundsmarka, Kvenna) saman.
      Er det nokon som har nokre tankar rundt dette, og anbefalingar? Spesielt med tanke pä sikkerheit?
      Med venleg helsing Lars

• Av Siggiesmalls
      Hei, jeg er en ung mann på tjueto år som har lyst til å padle Norge på langs, så jeg er derfor i ferd med å kjøpe Kajakk og trenger derfor tips til hvilken kajakk som egner seg best for dette målet. Setter også pris på relevante tips fra folk som har gjort dette før. 
    • Av josteink
      Ettersom ei vaksen padleåre er veldig stor og tung for ein liten gut så har eg prøvd å lage ei sjølv. Bruken skal vera både til kano og kajakk. Oppskrift fann eg her:
      Skjult lenke - logg inn for å se den
      Verktøy var sag, høvel, kniv og sandpapir. Brukte gulvlakk til lakk. Materiale var ei 1x4 planke som eg fekk til 12 kr for 5 m (frå restekassen) på den lokale materialebutikken. Anslått arbeidsomfang var 8 t...pluss/minus. Gjorde alt med håndverktøy. Ei båndsag el liknande hadde redusert voldsomt på tidsbruken, saging tok lang tid.
      Resultatet vart bra og vurderar no å lage ei til meg sjølv. Dessuten må eg nok lage ny om 2-3 år ettersom denne vert for liten.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.