Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda til fots tidlig Juni


thpaulsen

Anbefalte innlegg

Heisann!

I år har jeg ordna meg ei uke fri tidlig i juni og må, må, må komme meg til fjells ... Jeg har utgangspunkt i Bergen og kunne tenkt meg en tur på Vestvidda.... Gikk der i midten av juni i fjor og hadde ikke videre snøproblemer... Joda; Det var en hel del snø, men den var kompakt og fin, og med helårsbroer gikk det så fint så.... Kunne tenkt meg en lignende tur denne gangen, men vi snakker en halv måned tidligere, med mye mer snø i år.... Noen som tror det kan bli problemer?

Rullende turhilsen

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

Vanligvis pleier det å være særdeles mye snø tidlig i mai på vidda. Hvis du har tenkt deg på feks. Hårteigen vil det være sjanser for at en snøfonn sperrer renna øverst ved tauene. Ring til Haukelisæter, de kan muligens estimere om turen din lar seg gjøre mtp. snødybden i år ifht. tildigere :D

God tur på vidda :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg planer om skitur med utgangspunkt ca haukelisæter mellom 10 og 20 juni, så fottur vil jeg ikke anbefale. Med mindre været blir overskyet og usedvanlig varmt. Betjeningen på haukelisæter kan ikke bidra med noe som ikke angår overnattingspriser og kjøttkakeingredienser. Seriøst, aldri ta noe derfra for god fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Rauland hyttefelt i 2005, skikkelig overskya og vi hadde tenkt oss på Sandfloegga på ski. Ringte opp til Haukelisæter, en svenske tok telefonen og sa "det e blått!". Hva! tenkte vi, men da vi passerte Edland og kom oppover fjellet var det ikke en sky å se. Det dumme var at vi hadde smurt med klister, noe som ikke gikk på -5 tørrføre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nettsida senorge.no er det for tida mellom 2 og 4 meter snø på Haukeliseter. Dette skal i følge sida vere eit normalår på vidda. Min påstand er at det var mye mer snø i fjor enn i år , noe som nettsida bygger opp om.

Reiste forbi Haukeliseter i bil i helga og der er det etter mitt raske blikk fra bilen ca 1 meter snø nå.

Kan vel da begynne å lure på hvor oppdatert denne sida er.

Hadde iallefall tatt med ski i starten av juni. Å gå til fots i snøen er vel et alternativ men da må du huske isbor om du skal fiske !

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.