Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke topper/områder i jotunheimen egner seg best for tur til uka?


Anbefalte innlegg

Annonse
:lol: ........og hvis vi er litt positive, så er mulighetene fra Eidsbugarden/Fondsbu både til Uranostind og til Galdeberg/Slettmarkkampen/Slettmarkpiggen veldig gode. Blir det for dårlig vær, så er det bare å snu.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har vært på Uranostind for 14 dager siden. Knallfint. Alternativ er Rasletind/Kalvehøgda på Valdresflya nord for Beitostølen. Det skal ganske mye dårlig vær før du ikke kommer opp her. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler aldri på meldingen mer enn to dager framover men slik det ser ut nå, så er det for en gangs skyld meldt østavær og da kommer det gjerne nedbør på Østlandet inkl øst i Jotunheimen. Lengre vest kan man forvente mindre nedbør. Sjekk f. eks Valdresflya og Turtagrø på yr.no så ser du forskjellen.

Det er mer snø i Jotunheimen enn normalt så i år er dette lite avgjørende for valg av område.

Veien til Spiterstulen stenger 1.mai så dette området er vel lite aktuelt for de fleste.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er utsatte skavler på stupet mellom Mugna og Østre Kalvehøgde ned i Leirungsdalen. Det er bare å holde avstand til kanten, så er det ingen fare. I veldig dårlig sikt ville jeg vært ekstra varsom. På Uranostind er toppskavlen veldig skummel. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.