Gå til innhold
  • Bli medlem

Billeg GPS


Chivato

Anbefalte innlegg

Annonse

Garmin 60 csx kan trygt anbefales. Har hatt min i 2 år, og den funker akkurat etter mine behov. Du vil sikkert få mange andre forslag, dette er mye smak og behag. Det er akkurat med dette som det er i den øvrige elektronikkbransjen; Noe nytt og bedre er alltid like om hjørnet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de rimligste GPS'ene for tiden er den gode gamle gule etrex'en til Garmin. Ikke mye fancy på den, ikke har den kart eller høydemåler heller. Men den funker! Tåler juling og er vanntett. Har hatt min nå i 6-7 år og har aldri opplevd problemer.

Om du ikke vil/må ha kart, elektronisk kompass eller høydemåler er det ikke mye å tvile på!

Jeg bruker bare min GPS når jeg ikke vet hvor jeg er, eller vil vite det mer nøyaktig, dvs en to-fem ganger om dagen, og da holder to AA-batterier en sommer og litt til for meg. Bytter riktignok til nye batterier før hver sesong slevom de gamle kanskje kunne funket litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan anbefale magellan explorist 100, den oransje:)

Ser de har den på xxl nå, til 849,-

GPS til allsidig friluftsliv som er enkel å bruke. Explorist 100 styres av en knapp og alle menyer er på norsk. Du kan lagre egne ruter eller steder du vil finne tilbake til med 3 meters nøyaktighet. Apparatet er vanntett, lett og passer i lommen. Veil 1850,-

den har fungert perfekt til mitt bruk, som er å ha kontroll på hvor jeg er :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du mener er billig :roll: Har du ikke nok penger til en 60CSx, spar til du har nok, og kjøp da :)

Ellers kan æ anbefale en noe mindre gps, en Garmin Legend HCx til 1790kr hos Malfix.no, den har nesten samme funksjoner som60CSx

http://www.malfix.no/gps.pdf

Eller legg på noen hundre kroner så får du Garmin Vista HCx. Selges på MPX til en bra pris

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=83315.

Den har kompass og høydemåler i tillegg til Legend GPS'n nevnt over, ellers er den lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden vil eg ta opp att eit emne som sikkert er vorte diskutert endelaust mango gonger her i dette forumet.. Er det nokon som kan anbefala ein billeg, men samtidig god GPS?

Se hvem som selger billigst på http://www.dinpris.no Søkefelt øverst på siden.

Garmin eTrex Vista HCx og GPSmap 60CSx er populære modeller. Ønsker du å betale mindre er eTrex Legend HCx og GPSmap 60Cx aktuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan anbefale magellan explorist 100, den oransje:)

Ser de har den på xxl nå, til 849,-

GPS til allsidig friluftsliv som er enkel å bruke. Explorist 100 styres av en knapp og alle menyer er på norsk. Du kan lagre egne ruter eller steder du vil finne tilbake til med 3 meters nøyaktighet. Apparatet er vanntett, lett og passer i lommen. Veil 1850,-

den har fungert perfekt til mitt bruk, som er å ha kontroll på hvor jeg er ;)

Jeg fikk denne nå i påsken. Den er enkel å bruke og passer ypperlig for mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle gode gule Garmin etrex, får du vel for en 7-800 kr enkelte steder. Den er knallgod - har brukt min mye i snart ti år, aldri noe problemer med den! Enkel å bruke, god batterilevetid, tåler mye drittvær!! Jeg tenker ikke engang tanken på å kjøpe ny og mer avansert gps ;)

Nå ser jeg att de nye som er i handlen er blitt litt oppgradert i forhold til den jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dette valget er litt et tankekors! Enten de helt rimelige eller også en med kart i farger mv.

De billige Garmin eller Magellan funker helt utmerkt og nøyaktigt, men en må skjønne kart og koordinater for å ha glede av de! Det er muligt å legge inn waypoints, ruter mv. og de genrerer også selv ruter, når de står på mens en går. Allt dette er OK! Dette har jeg selv da.

Det savnes da kart iblann, så det annet valget ville bli en High-end som fx. Garmin 60 CX. Kompass og høydemåler er vel ikke så viktge!!??Farge kart ville jeg ha for tydelighet! Men kartene er så ganske dyre!

Mellemmodellene med svart/hvit skjerm-kart ville jeg ikke velge selv.

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to GPS'er: en garmin summit og en garmin forerunner 305.... Rent bortsett fra at forerunneren er en sykkelcomputer og ikke tar aa batterier, så må jeg si at det har skjedd MYE på antenne fronten! Var på Tyin i whiteout for et par helger siden. Summit'en fant ikke satelitter(!!!!) - og forerunneren fant dem med en gang, selv om den var under jakken min. Min neste GPS skal ha kart - utrolig greit når det dårlig vær og sikt og man kanskje ikke har planlagt turen så godt.....(dvs hva man gjør hvis man må finne en alternativ hytte o.l.) (Det å styre med papir-kart i vind og snøvær er ikke det morsomste jeg vet....å putte inn GPS koordinater rager heller ikke høyt på listen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.