Gå til innhold
  • Bli medlem

Så bra!!!


morten

Anbefalte innlegg

Fra tirsdag til onsdag limte årets hittil sterkeste høytrykk seg fast over fjellheimen i Sør-Norge, og utover i uka og spesielt nå i helga ble det bare blankere og blankere dag for dag.

I tidligere debatter bl.a. på FF, hvor jeg har uttalt meg ganske lunken til alle former for tilrettelegging av fjellheimen vår, har det blitt en del slengbemerkninger om "elitevandrer" og "vil bare ha fjellet for deg selv", og lignende.

Jeg har vært så heldig å få lov til å vært mye i fjellet siden tirsdag - i starten mye nattestid uten å se stort til folk, men senere nå i helga på vanlige dagsturer. Dag for dag dukket det opp spor til stadig nye steder, og lørdag på Nautgardstinden kom det masse folk til topps. I dag på Valdresflye var det lange lange køer som knapt sett før i april og i de fleste fine (og noen litt mer skumle) skibakker var det et spor.

Jeg synes det er fantastisk flott at mange kommer seg ut og opp, og får oppleve dette. Senvinterfjellet på sitt beste. Lite vind, mye sol, rikelig med fin snø. Det er så godt å se, for det er så bra for kropp og sjel. Man kan ikke stort annet enn å bli enda gladere i fjellet om man får oppleve de herlige dagene som værgudene i serverer i samarbeid med fjellheimen akkurat nå.

Rett og slett til å bli glad over. Så bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så enig med deg, Morten. Jeg blir også glad av å være i fjellet, og ekstra glad når det er så til de grader flott vær som det har vært i det siste. Jeg er også glad for at det er mange folk som går i fjellet. Valdresflye i disse dager er et slikt sted.

Samtidig vil jeg også si; at den som ønsker å ha det stille og fredelig, behøver ikke gå så mange timer før man har fjellet så ganske for seg selv.

Når fjellet fylles opp med mange folk nå om dagen , så er det all grunn til å tro at mange av disse er glade. Da har naturen gjort noe godt med oss mennesker. Glade mennesker har det som regel veldig godt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å treffe mennesker på tur.

treffer jeg scootere blir jeg sur.

Det ble kjempedager i Setesdal Vest,

ingen scootere, ingen Will West.

(Fy søren for en poesi)

Det er så fint og flott å komme på topp.

Når æ skal ned igjen kan æ gjøre nån' hopp.

I bakkan svinge' æ, æ jobbe og stræva.

Men det e ikkje tell å unngå - æ dætt på ræva !

:lol:

Kest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.