Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur til turistforeningens hytte Solrenningen (snøforhold? )


Gullars

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper jeg poster denne riktig. Hadde håpet å kjøre til demningen via Mo. Og derifra gå videre inn til hytten. Fiske litt og bare slappe av. Planen var å dra oppover kommende helg.

Det store spørsmålet er følgende.. Er det mye snø oppover anleggsveien og i dalen generelt nå?

Mvh Nikolai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre det pøsregner i flere dager nå, tviler jeg på du kan kjøre opp til demningen allerede førstkommende helg. Du må nok gå fra parkeringsplassen nede ved Fjellstølen. Snøen var ganske våt oppover ved Stølsvatnet sist lørdag, hvis det blir litt kaldere neste helg er det sikkert gode nok skiforhold der oppe, men skifeller, evt skikkelig skismurning, er sikkert ingen dum ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei Gullars

Jeg var over stølsheimen fredag-søndag. Generelt er det mye snø i stølsheimen nå. Mer enn jeg kan huske på lenge.

Jeg gikk via Åsedalen via Berdalen til Stølsdammen. Her var det mye snø helt til jeg kom ned til bjørkeskogen. Da begynte det å bli tynt pg plagsomt råtten snø. Det går tregt å komme seg frem mellom stein og myrer innimellom skog samtidig som snøen kollapser under deg. Føret ble verre når jeg begynte på stien som går nord for stølsdammen (mot selve demningen). Mer er det ikke å si om den saken :)

Jeg tviler på at veien er snøfri opp til demningen. Sola tar ikke så godt nede i dalen der som oppe ved stølsdammen.

Dersom du MÅ til Solrenningen... Så hadde jeg kjørt så langt opp anleggsveien man kommer, tatt skia til beins og gått videre opp anleggsveien forbi første vann ved Åsabotnen, over fjellet ned i Blådalen og så over Blåfjellet. Da får du en lengre, men mye finere tur uten slush.

Til fots kan man antageligvis gå om 1-2 uker avhengig av værforhold :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Det er nå mulig å kjøre opp til demningen på Stølsvannet, helt bart. Noe mindre snøfonner må påregnes inn til Solrenningen, men ellers bart og fint. Så jeg tror du trygt kan legge i vei. Lite folk så tidlig i sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Excellent :) Var akkurat det jeg ville høre! Var i Modalen for en 2 ukers tid siden, ble regelrett grillet levende der inne i sola så jeg vil regne med at mye av snøen var smeltet. Da er jo det fare for at jeg stikker av til helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble en glimmrende tur! Stort sett knall vær hele veien! Var faktisk alene på hytten. De som var der før meg var ikke så heldig med været.

Jeg er dog i dritt form. :lol:

Stølsheimen er noe av det peneste vi har, men hjelpe meg det er tungt å trakke igjennom!

http://img49.imageshack.us/my.php?image=img0776cs0.jpg

http://img292.imageshack.us/my.php?image=img0790cw2.jpg

http://img292.imageshack.us/my.php?image=img0789af5.jpg

(får som vanlig ikke Img koden til å fungere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei!

Tar sjansen på å sparke opp temaet igjen (det er jo et år siden sist noen skrev her:)

Det vanlig spørsmålet er: Er det mulig å kjøre opp til Stølsdammen enda, eller er det for mye snø?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tar sjansen på å sparke opp temaet igjen (det er jo et år siden sist noen skrev her:)

Det vanlig spørsmålet er: Er det mulig å kjøre opp til Stølsdammen enda, eller er det for mye snø?

På forhånd takk for svar!

Som regel må man nok vente til etter 17 mai før man klarer å kjøre opp til demningen. Håper selv at det er farbart i slutten av mai slik at det blir en langhelg i telt der oppe da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.