Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Recon Pack


Lofoten

Anbefalte innlegg

Hallo friluftsentusiaster!

Er på utkikk etter ny sekk, og har lest hva jeg har kommet over av diskusjoner på nett.

Hadde egentlig tenkt å kjøpe en 90 - 100l sekk, og har vurdert følgende:

- Arcteryx Bora 80

- Osprey Crescent 85

- Bergans Trollhetta 95

I butikken i dag fikk jeg også studert Recon Pack, og jeg må si jeg ble positivt overrasket.

Sekken virket ikke som en 125l, syns nesten den var litt i samme størrelse som Trollhetta jeg sammenligna med.

Den føltes bra på ryggen, og har mange festemuligheter jeg kommer til å benytte meg av. Eneste er jo prisen da...

Hvor stor er selve sekken hvis man tar av sidelommene?

Link:

Norrøna Recon Pack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte selv ny sekk før påske, etter langt tids research :)

Endte opp på Osprey Argon 85 (Arvtager etter Crescent). Du bør få rabatt på Crescent ettersom Argon skal erstatte denne, veiledene på Crescent er vel 3600, bør få den til rundt 3000 :lol: Hvis du ikke går for Argon istedet da :)

Ellers konkluderte jeg med at både Argon og Bora kan tilpasses kurven i ryggen ved å bøye alu-spilene som ligger i ryggen.

Jeg valge Osprey pga tekniske løsninger, og at de kun lager sekker.

Reconpack brukte jeg selv i førstegangstjenesten, men har ikke behov for å bære 30+ kg nå.

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig å dra på en så stor sekk i de flest tilfeller. Jeg ville valgt en bora 90, lettere sekk og etter min mening adskillig bedre å bære!

En stor sekk fører bare til at du pakker med deg masse ekstra dill du ikke trenger... Recon Pack'en er for de ekstremt lange turene eller de ekstreme børene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Argon

Har sett litt på den på nett, syns den ser så merkelig ut på formen?

Bora

Jeg har til gode å få sett på denne sekken før jeg tar noen valg. Den ser veldig bra ut.

Recon Pack

Når det gjelder denne sekken så er den nok som nevnt litt i største laget, men med tanke på

eventuelle "stor-turer" fremover så er det jo betryggende å inneha en slik type sekk.

Vurderer også Para Ranger som et alternativ, må bare få sett den i butikk først. Innspill?

Håper noen kan svare meg på hvor mange liter lommene på recon pack rommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argon: På bildene ser den kansje veeeldig buet ut i rygge, men etter justering sitter den som støpt inntil ryggen min, og jeg er ekstremt svai i ryggen.

Reconpack: Mener å huske at jeg fikk plass til endel, anslår 6-9 liter per lomme.

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært en ny runde innom butikken for å se på "Recon Pack", viste det seg at sekken var feilmerket, og at det egentlig var Para Ranger jeg hadde sett på! :roll: Heldigvis var der en Recon Pack gjemt unna også, så jeg fikk sett på den å.

Valget er klart; Para Ranger er den ultimate sekk for mitt bruk. Recon Pack ble litt for voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Ser at du heller mot andre sekker, men jeg vil slå et slag for recon-packen. Det er en utrolig god sekk av flere årsaker:

Først og fremst er det en meget fleksibel sekk. Pga pakkrammen kan du modifisere sekken til å passe (nærmest) enhver rygg og enhver last. Sekken passer like bra til meg på 170cm som en på 210cm. Du kan også justere sekken til å passe oppakkninger på alt fra 10kg til 100 kg. Jeg trodde selv ikke det skulle være særlig ålreit å bære 100kg med den, fryktet for stabilitet og komforten, men dette var overhodet ikke et problem.

Sekken er i utgangspunktet på 125L, men ved å ta av lommer og "snurpe inn" fungerer sekken like godt som 60 eller 80L.

Dernest er sekken meget solid konstruert, stoffet tåler mye, ramma tåler mye, hele sekken er rett og slett av meget god kvalitet (hvilket ikke kan sies om mange av de andre sekkene i samme prisklasse på markedet). Ved å bruke litt grønnlandsvoks blir sekken tilnærmet vanntett også!

Hvis en er ute etter en sekk kun til turer med under 20kg oppakkning kan en kjøpe en mindre sekk, det er jeg enig i, men for alt over dette er recon-packen overlegen.

Det at sekken i seg selv veier 4,7kg er jo en ulempe, men se heller på det som litt ekstra trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste innlegg. For de vekt-hysteriske er å bruke Recon Pack'en å "banne i kirka", men for oss andre som vil ha en kanon sekk med alle mulige gode løsninger og et konge bæresystem, er dette en helt glimrende sekk

Kan ikke bli mer fornøyd

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde selv ikke det skulle være særlig ålreit å bære 100kg med den, fryktet for stabilitet og komforten, men dette var overhodet ikke et problem.

Du er jaggu sterk! Jeg begynner å få problemer når sekken bikker 50kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.