Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av jaktsekk


McIver

Anbefalte innlegg

Tok nettopp jegerprøven og ser sinnsykt frem til rypejakta.

Har planer om å anskaffe en jaktsekk til bruk under jakta.

Bruken blir nok stort sett til rype- og småviltjakt.. med størst fokus på rypejakt!

Har naturligvis lite erfaring med hva som er best og mest praktisk.

Ser for meg en pris mellom 1000-1500kr.

Noen som har noen tips eller anbefalinger?

Send gjerne en link;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Bergans 4136 Tuva Hunting Pack w/Chair 40L (http://bergans.no/sider/start_produkter.asp) og den kan anbefales på det sterkeste. Har supplert med rypenett ved jakt, men jeg bruker den også mye til dags- og korte overnattings turer. Den har greie flate skuldestropper. Stolen som er helt løs og har eget rom i sekken bruker jeg ikke men det blir jo opp til den enkelte. Et meget godt kjøp. Er kanskje i overkant dyr for deg, 1600 veil. + 270 for rype nettet men du vil garantert ikke angre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den har tynne og ganske breie reimer er det godt nok. Om den heter Norrøna er vel det aldri feil...

Det er viktig at du blir komfortabel med å skyte med sekk.

Selvom det ser dumt ut er det lurt å skyte noen runder på bana med sekk. Da får du et lite ekstra forsprang på fjellet.

Det er lett at kolba sklir av skuldra og du får en god og blå skulderkule(Magnum merke)

Jeg kjøpt meg nå en Norrøna Nansen 35 liter til å bruke som skolesekk og rypejakt sekk.

Fordi det var den eneste sekken som full sice permer og en PC gikk nedi og samtidig hadde reimer det gikk å skyte med.

Sparetiltak: en sekk til to bruksomeråder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en jaktsekk av merket "Bål", se her: http://www.ahandel.no/catalog/product_info.php?cPath=187_204&products_id=2491&osCsid=7bef5cade13042e17f878995155c9d84

Den koster 800 kr og har rypenett. Sekken ser ut til å holde høy kvalitet, har lomme for camelback, et regntrekk som ligger sammenpakket i den nederste lomma, og en slags netting mellom sekken og ryggen slik at man har god ventilasjon. Anbefaler denne på det varmeste. Sekken ser veldig pen ut og er laget av et "lydløst" materiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.