Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor er dette bildet tatt?


Thomas N

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt ekspertise fra dere.

Her en dag satte jeg kikket på Norrøna siden så fant jeg dette bildet:

NORRNA.jpg

hentet fra www.norrona.com

Noen som vet hvor er dette bildet tatt? Jeg vil tippe det er en plass i lofoten, men er ikke sikker.

Noen som har vært der?

Mvh.

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå ser jeg også at det er Stadt. Hadde det vært klarere sikt så hadde vi vel nesten sett Måløy i midten helt øverst. Ihvertfall innseilinga til Måløy er synlig. Øverst til høyre i bakgrunnen blir vel da Kråkeneset.

Det er ikke bare nordNorge som har fine kvite strender.

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var stadt første gangen jeg så bildet, men så turte jeg ikke helt å påstå det. Jeg fløy over stadt i julen 2005, og jeg syntes å huske at jeg hadde sett noe lignende. Måtte gå tilbake i bildearkivet mitt, og fant noe som jeg fant et par likheter på.

Det er tatt 2. juledag 2005, noe som også var samtidig med en stor naturkatastrofe.

Alexander

post-2512-133474521683_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle sammen.

Ble litt glad nå, er litt kortere til Sunnmøre enn Lofoten. Så nå legges kanskje ferien langs møre.

Er det flere attraktive reisemål i dette omerådet?

Sunnmørsalpene, om du vil ha aktiv ferie, mye motbakke og flott utsikt. Flott biltur dersom du kjører den såkalte golden route, geiranger, sunnmøre , romsdalen atlanterhavsveien.Anbefaler å google på disse :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askogvoll sitt juledagsflybilete er ikkje frå Stadlandet, men mot Refviksanden på Vågsøya, nokre km lengre sør... Kråkeneset stikk ut i høgre kant på biletet.

For øvrig er vi i desse bileta i Nordfjord, og ikkje på Sunnmøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle sammen.

Ble litt glad nå, er litt kortere til Sunnmøre enn Lofoten. Så nå legges kanskje ferien langs møre.

Er det flere attraktive reisemål i dette omerådet?

Kommer an på hva du vil bedrive av aktiviteter. Hoddevika er nemlig et av Norges beste surfespots. Ervika som ligger litt lenger ut funker ofte bedre med bedre bølger. Hvis man er flink på snowboard eller skateboard samt til å svømme (crawle) skal man kunne lære det på noen dager. Ellers tar det noen sesonger.

Eneste problem når man skal til Stadlandet er alle fristelser underveis. Kommer man fra Østlandet kjører man gjerne via Otta, Lom og Stryn. Man passerer både Jotunheimen og Stryn sommerskisenter :oops: og det er ikke gitt at man kommer frem til Stad. 8) Men å kombinere Stryn sommerskisenter, ta noen topper underveis og svippe innom Stad kunne være en ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.