Gå til innhold
kis

Trenger fiske tips

Det er 3770 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Tenkte meg en tur i kano på et isfritt stort vann rundt Bergen nå tidlig i april.

Vannet innehaver ørrer og røye opp mot 05-1.0 kg Det er ganske dypt på det dypeste. Jeg var her på samme tid i fjor og dorget hele vannet uten så mye som et lite napp. Håper dere har noen tips om hvordan man skal få fisk, er det for kaldt i vannet?, må jeg dypt og med hvilken redskap, agn flue sluk etc.

Står fisken i spesielle områder, hadde vært fint med sprøstekt april aure da :P:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ikke bare fiske dypt i kalde vårvann. Når sola begynner å ta, varmes de grunnere partiene opp først, og ørreten vil gjøre næringssøk dit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anonymous

Jeg har fisket mye etter både røye og ørret. Her er mange muligheter, men mitt sikreste tipps må være MARKDRAG. Her er det som med alt annet, meget stort utvalg av markdrag. Du må selv finne ut hva som passer i akkurat det vannet som du fisker i. markdraget som er min favoritt nr. 1: PANTHER MARTIN kobber med rød prikker.

Jeg fisker i fjellvann på ca. 800 meter, hvor det finnes ørret og røye. Begge går på dette markdraget. Markdraget lages av Sølvkroken.

Når det gjelder røya, kan den av og til være svært så vanskelig og "lausbett". På vannet hvor jeg holder til biter den i begynnelsen av juni, og en stor del av høsten fra midt i august og utover. Ørret er mere "hele året" fisk.

Markdraget lar jeg henge ca. 30 m. etter båten, og kjører med SVÆRT LITEN fart!

Lykke til!!

post-4307-13347452986_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3770 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.