Gå til innhold
  • Bli medlem

eggenipa


LadyA

Anbefalte innlegg

eggenipa (Gloppen -Byrkjelo)

jeg tenkte å gå opp der i sommer men vet ikke om det er noen tur å ta med hundene på... noen som vet? ser det er sti som går oppover der, men det går sikkert ann å gå utenfor den , hvis stien er bratt kanskje? jeg vet ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er en liten beskrivelse av turen: http://friluftslivskulen.no/index.php?f=08050120&sid=3&eid=212&spid=268&mid=010303&id=3889

Har dessverre ikke gått den selv, men det ser i alle fall ut som en veldig fin tur! Etter beskrivelsen over og dømme så virker det som om det er enkelte bratte partier med tau og holde seg i og det er kanskje ikke den mest optimale hvis du har med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det ser ikke helt slik ut altså

leste første linken og der sto det jo: Fixed ropes and chains helps you easily up and down the scrambling sections between 960m and 1080m elevation

-men vi kommer sikkert ett stykke oppover med hund og.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vist på kartet til westcoastpeaks.com, så kan du også gå opp dalen og ta toppen frå sørsida:

http://westcoastpeaks.com/maps/eggjenibba2.jpg

Frå nord er det litt enkel klyving oppe på eggen, som nok ikkje kan omgås. Slik eg hugsar det, var det enklare terreng frå sørsida (vi gjekk rundturen). Med hund ville eg nok heller tatt den vegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.