Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil ha tilbake det gamle papiret på Kvikk Lunsjen


Jørgen S

Anbefalte innlegg

Jeg var en tur i Rondane i påsken, og på en skikkelig påsketur hører kvikk lunsj med.

På en raskt stopp skulle vi nyte en kvikk lunsj. Det var kald vind og tett snødrev, så jeg prøvde å få av papiret med vindvottene på. Dette var ikke noe problem med det gamle papiret, men for meg helt umulig med dette nye papiret.

Tok derfor av meg vindvottene og prøvde igjen kun iført tynne vanter. fortsatt var det umulig å få tak i de små flikene man skal dra i. Tok av vantene og med iskalde og stive fingre fikk jeg så vidt av papiret.

Er det bare jeg som sliter med dette? :) Bør man kanskje trene på å pakke opp kvikk lunsj med votter før man drar på tur?

Det gamle sølvpapiret var jo praktisk å pakke inn resten i hvis man ikke ønsker å spise alt på en gang. Ikke at det noen gang har vært aktuellt for meg :P

Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tok derfor av meg vindvottene og prøvde igjen kun iført tynne vanter. fortsatt var det umulig å få tak i de små flikene man skal dra i. Tok av vantene og med iskalde og stive fingre fikk jeg så vidt av papiret.

Jørgen

Personlig spiser jeg ikke sjokolade lenger, men har min dypeste forståelse for problemet!!!

Skal kjære, gode, gamle Kvikk lunsj bli denne generasjon ungers Traumatiske barndomsopplevelser i fremtiden :)

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=4993&highlight=traumatiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hørt om tenner? Papiret på kvikklunsjen er i det minste mye bedre enn mange andre sjokolader som snickers, twix, mars etc. Her løsnes det ALLTID en liten flik i hjørnet, så må man knote no ... for å ikke miste den lille biten + og la resten av herligheten komme ut av pakningen og inn i munn, dette tar jo nå altdor lang tid selvfølgelig!

Trikset er nok å pakke det om hjemme inn i et miljøvennlig papir, da er det heller ikke så nøye om det blåser bort... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hørt om tenner? ...............

.......Trikset er nok å pakke det om hjemme inn i et miljøvennlig papir, da er det heller ikke så nøye om det blåser bort... :D

Hehe joda, men de røyk i altfor mange meter frittfall :) Dog er det i halsen sjokoladen stopper desverre.

Ja huff hvor mye vi har løpt etter mistet sjokoladepapir i vinden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S,

Her står vi på hellig grunn.

Du er ikke alene om å plages med den nye innpakningen på kvikklunsjen, men en god trøst er nå uansett at prisen har kommet ned på et akseptabelt nivå. Mener å huske at en plate var oppe i over 12.00 kroner før produksjonen ble sendt til utlandet. Før påske fikk vi fire plater helt nede i 14.90 kroner, noe som vi i Trøndelag kaller "belle".

Moralen blir: Ikke tukle med Kvikk Lunsjen!

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med trådstarter. Litt av kvikklunsjopplevelsen var jo nettopp sølvpapiret.

Kanskje turfolket skal starte en underskriftskampanje og sende inn til produsenten hvor vi krever å få tilbake den gamle innpakningen :) men spørs vel om det hadde vært nyttesløst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med trådstarter. Litt av kvikklunsjopplevelsen var jo nettopp sølvpapiret.

Kanskje turfolket skal starte en underskriftskampanje og sende inn til produsenten hvor vi krever å få tilbake den gamle innpakningen :) men spørs vel om det hadde vært nyttesløst

nja... har vell ikke gjort problemet verre:) verdt å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan jo alltids prøve. Er sikkert noen her på forumet som har litt datakunnskaper som kan lage en enkel nettside med et ørlite skjema som man fyller ut. Feks navn og bosted. Så legges den infoen inn i ei liste man kan se på og etterhvert printe ut kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Det gamle sølvpapiret var jo praktisk å pakke inn resten i hvis man ikke ønsker å spise alt på en gang. Ikke at det noen gang har vært aktuellt for meg 8)

Jørgen

SKjønte ikke helt hva dere slet med, sist jeg åt slik føde var den vitterlig i sølvpapir og lett å få ut og inn.

Måtte kjøpe meg en sånn og prøve, førstintrykket lovte ikke bra, en 2-pack -- ingenting kjent...

Nuvel, la den i sekken og la til fjells, Omsfjellet for engangs skyld.

Oppi der, ved Bånkroktjønna, i 5 minus, strålende sol men kald vind, prøve jeg å åpne med vottene på.

Det gikk ikke nei.

Prøvde å gnage den opp, men det ble for mye miljøforurensing,

det endte med at jeg tok av vottan og rev den opp med neglene.

DA ble det sjokolade til den varme teen min! Deilig påskestemning -- ENDELIG!

Konklusjon, fram med kniven, med engang!

post-511-133474520582_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er ille er Stratosinnpakninga. De tviholder på det crappy tjukke folierte sølvpapiret som revner bare man tenker på det. ALLE sekkene mine er belagt med tjukt lag stratosstøv på innsiden. Og så Stratos da, verdens beste sjokolade...

Si stratosstøv 40 ganger, få kraftig overkinnsmuskulatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKjønte ikke helt hva dere slet med, sist jeg åt slik føde var den vitterlig i sølvpapir og lett å få ut og inn.

Måtte kjøpe meg en sånn og prøve, førstintrykket lovte ikke bra, en 2-pack -- ingenting kjent...

Nuvel, la den i sekken og la til fjells, Omsfjellet for engangs skyld.

Oppi der, ved Bånkroktjønna, i 5 minus, strålende sol men kald vind, prøve jeg å åpne med vottene på.

Det gikk ikke nei.

Prøvde å gnage den opp, men det ble for mye miljøforurensing,

det endte med at jeg tok av vottan og rev den opp med neglene.

DA ble det sjokolade til den varme teen min! Deilig påskestemning -- ENDELIG!

Konklusjon, fram med kniven, med engang!

hehe ok:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKjønte ikke helt hva dere slet med, sist jeg åt slik føde var den vitterlig i sølvpapir og lett å få ut og inn.

Måtte kjøpe meg en sånn og prøve, førstintrykket lovte ikke bra, en 2-pack -- ingenting kjent...

Nuvel, la den i sekken og la til fjells, Omsfjellet for engangs skyld.

Oppi der, ved Bånkroktjønna, i 5 minus, strålende sol men kald vind, prøve jeg å åpne med vottene på.

Det gikk ikke nei.

Prøvde å gnage den opp, men det ble for mye miljøforurensing,

det endte med at jeg tok av vottan og rev den opp med neglene.

DA ble det sjokolade til den varme teen min! Deilig påskestemning -- ENDELIG!

Konklusjon, fram med kniven, med engang!

hehe ok:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.