Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke veier på Dovrefjell er åpne?


Busken

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse

Jeg har også i nogen tid forsøgt at finde ud af, om der overhovedet var en vej derind, da jeg så et billede på nettet af nogle turister, der kørte der - og har så fundet både vejnavnet og det hele - samt nedenstående link, som du vil kunne finde svar på 8)

Se mere her:

http://www.forsvarsbygg.no/newsread/news.asp?N=5257&L=1

Se billede af turister i biler på vejen her:

http://www.flickr.com/photos/7152399@N06/406122618/sizes/l/

Ved billedet herover kan man se, at det er muligt at se Moskus tæt på Snøheimveien - hvilket jeg også håber på her til sommer, da min kæreste ikke kan gå alt for meget (pga. en gammel knæskade) - men hvor stor er chancerne for at se Moskus tæt ved Snøheimveien?? Nogen som ved dette??

René

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøheimvegen holdes åpen fra 1.juli mener jeg....

Tror ikke flere veger i skytefeltet er open for bilkjøring?

Er det ikke lenger mulig å kjøre inn til Maribu?

Vi har ikke vært der siden sommeren 2005, men da kunne man låne nøkkel til bommen ved Stridåbrui.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har sjekket fakta om veiene med Dovre kommune og forsvaret, og svarene er som følger:

Veien inn til Snøheim kommer til å være slik den er frem til 2012, men hva som skjer etter det er høyst usikkert.

Det kan vel kanskje fortsatt ligge igjen blindgjengere fra forsvaret selv etter opprydningen, så kanskje blir veien der til evig tid...

Men det er også den enenste veien som finnes i området. Veien til Maribu er stengt med bom og skal gradvis føres tilbake til naturen, men foreløpig er det fullt mulig sykle innover der sies det. Jeg skal opp dit med sykkel i slutten av juni, og kan rapporterer bedre etter det.

Veien til Snøheim åpner forøvrig 1.juli, slik noen andre også opplyste tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Snøheimvegen åpnes igjen den 1.juli, ja. Og det er satt opp ny bom med 50 kr for å passere.

Kan du ikke ta et initiativ ovenfor rette myndighet kryk, og få de til å sette opp prisen til kr 100,- mot at den brøytes og holdes åpen året rundt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg var der oppe sist helg og kan rapportere at det er mye snø på toppene. Jeg kom ikke opp på noen av dem pga dårlig vær, men når været lettet litt så jeg snøen. Mere morro var det å møte masse moskus, dog var det ikke trivelig å ha de på 20-30meters avstand - ogt de er IKKE redd for mennesker. Siste gjengen jeg møtte vrar 5-6 store og 3 små og de stod i veien og glante, så da tok jeg hintet og snude sykkelen hjemover igjen.

Sist fredag skulle det vært tillat med sykkel, men da drev forsvaret med rydding etter blindgjengere så ikke stol på at veien er åpen for sykling før 1.juli - det bommet jeg på den dagen i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.