Gå til innhold
  • Bli medlem

Lengde på telemark ski


sigveo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 182 cm høy, ca 80 kg. Hvor lange telemarkski bør jeg ha? Jeg kjører helst i løssnø (ca 80%), men er innom bakken i ny og ne. Liker meg best på topptur. Er ikke nybegynner, men heller ingen ekspert. Hadde et par Rossignol Powderbird på 186 cm som nettopp ble stjålet :lol:. Åsså rett før påsken, da gitt... Fortvilet ser jeg nå på bruktmarkedet, men de fleste interessante jeg finner, er på 175-177 cm. Er dette OK, eller blir det for kort i løssnøen? Er det forresten noen som har foslag til hvilke ski som passer best til mitt bruk?

Hilsen mann med sko, men uten ski og binding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Det er jo litt vanskelig dette med ski, lengde osv... Jeg har bodd de 2 siste skisesongene i Bad Gastein i Østerrike, og har nok over 200 skidager de siste to årene, og sikkert 90 % av disse er løssnø!

Jeg kjører nå på et par Völkl Gotama! Disse er ikke de feiteste du finner, men også stiv nok til noen svinger i løypa! Jeg er 166 lang, veier noe over 60 kg! Og jeg har disse i 183 lengde, altså ganske lange!

Derfor mener jeg at: Kjøp noe lenger enn deg selv om det er i løssnøen du skal, og ha over 100 mm på midten! Det er hvertfall mitt klare råd om du kjører slik du beskriver!

Forslag kan være K2 Seth, Gotama, Scott p4(191), Rossignol B-squad pro, Völkl Kantana(191 eller 197). Men hør på andre også, og ikke velg for vanskelige! Det finnes et hav og velge i!

Lykke til, ride on!

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.