Gå til innhold
  • Bli medlem

Arcteryx bukse


bjarten

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe Arcteryx Sidewinder ar/sv eller Theta ar/sv bukse.

Er det noen som har erfaring med størrelse på disse buksene?

Vet at det er en sizing-tabell på hjemmesiden, men det er vanskelig å vurdere hva jeg trenger ut fra denne.

Jeg er 182 cm og 85 kg.

Jeg har prøvd Theta ar buksa i XL, den ble en god del for stor. Det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe L eller M?

Noen her som har mine proporsjoner som har erfaring med disse buksene eller kan tenke seg å prøve på en butikk. Jeg bor i Nord-Norge så jeg har ikke mulighet til å prøve buksen før jeg evt. kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har theta selv. str medium, type lang. er 182cm, men bare 70kg... buksa sitter ikkje trangt, men iallfall tett, på meg. forøvrig kan eg jo legge til at eg har ei bukse fra Eider (fikk gave kjøpt på salg, og hadde alt brukt theta, derav to...) som eg egentlig liker mye bedre! dette er hovedsakelig fordi:

-eider har bedre snølås i buksebeina: bred strikk med gummi på innsida istedenfor bare en rund strikk med lite elastisitet i en kanal.

-større forsterkningslapper på innsida av leggene

-"driteluke", dvs at man ved å trekke ned glidelåsene i sida kan felle ned hele bukserumpa, og man slipper å stresse med jakker og seler som skal tres både hit og dit for å gjøre sitt fornødne ute i snøføyka. på theta kan man ikke ta av selene i det hele tatt.

dette var kanskje ikkje direkte svar på spørsmålet ditt, men det er iallfall mine motforestillinger mot arc'teryx theta, iallfall som turbukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en beta ar bukse og en sidewinder sv bukse. Begge i str L. Jeg er 176cm, og ca 85 kg. Sidewinderbuksa er wide, og romslig, men den har ikke god nok feste for gamasjen. dvs at den kun har hempe foran, og ingen mulighet for å feset den under skoene. Boksa har store og gode lommer, men den er nok mer beregnet for bakkekjøring / evt toppturer / offpiset, enn en turbukse som man skal gå langt i. Den har gode luftemuligheter, og er ei utrolig digg bukse.Til turbruk er ikke denne buksa mest egnet, da den mangler ekstra beskyttelse på innsiden av bena, sam at den oppleves litt "stiv" i forhold til for eks Beta. Beta buksa er bedre til turbruk. Den har gode gamasjer, med mulighet for å feset både selve buksbenet, og gamasjen med strikk under skoene. Har ekstra slitesterkt område på innsiden av buksbena, noe som sidewinder ikke har, og er mer smidig å ha på seg, da den ikke er så "stiv" rundt livet som sidewinder. Beta har glidelås som går helt ned på begge sider, men for min del mangler den lommer. Den har kun en liten lomme på høyre side. (Akkurat plass til snusboksen og nøkler evt mobil)

Hvis jeg skulle velge bukse fritt, ville jeg nok ha valgt Stinger BIB. Var i Åre tidligere i vinter og prøvde den. Den har alt. God komfort, lommer, lett og gode gamasjer. Husker ikke om det var tilrettelagt for festing under skoene. har ike funnet denne bukse noen steder i hverken Trondheim,eller på noen netttbutikker som sleger arcteryx, så vet ikke helt hvor man kan få tak i den.

Når det gjelder str så tror jeg alle arcteryxbuksene er forholdsvis romslige, i forhold til den bruken de er designet for. Selv bruker jeg 34 i livet, og 32 i lengde på buksene mine til vanlig. Og som du sikkert skjønner er jeg ikke lang og slank.....

Legger ved noen bilder, som kanskej hjelper litt..

post-3322-133474517338_thumb.jpg

post-3322-133474517358_thumb.jpg

post-3322-133474517377_thumb.jpg

post-3322-133474517502_thumb.jpg

post-3322-13347451752_thumb.jpg

post-3322-133474517853_thumb.jpg

post-3322-133474517875_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott informasjon.

Tror det da må bli Theta ar/sv i large.

Kjøpte faktisk Theta ar i XL fra USA, men den var for stor så jeg måtte selge den igjen. Ellers såvirket den jo bra. Mulighet for strikk i gamasje osv. Håper L passer bedre.

Noen som har erfaring med Arcteryxgaranti ved kjøp fra utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arc'teryx har vel nettopp lagt ned forbud for sine forhandlere om å selge til utlandet? amerikanske nettbutikker har iallfall sluttet å sende internasjonalt...

da er det bare å ta en tur på ebay, så er saken biff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Skjønner ikke hvorfor dere ikke går å kjøper klærne i butikk. I stede for å lete verden rundt for å spare noen kroner. Ikke får dere prøvd, og ved eventuelle reklamasjoner, så har dere det fort gående. Hører rykter om at det er en del fake ute og går på e-bay. Men for all del. Har dere nok tid og er gjærrige nok, så er det vel greit...................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke blitt,når man er med på en auksjon og ingen andre byr .så kan man få ting veldig billig.

pluss at selger har over 20000 feedback med 99% positive så er det nok ikke fake.

Er det noen som burde føle seg lurt så er det deg når du går ut av sporstsbutikken etter og ha betalt fullpris.

Andresortering??

Det er ikke frukt og grønnsaker vi snakker om.det finnes ikke noe "andresortering" hos Arcteryx,enten så er den som den skal være eller så forlater den aldri fabrikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.