Gå til innhold
  • Bli medlem

Real(t) alternativ


ensom ulv

Anbefalte innlegg

På Utvalgte Rema 1000 butikker selger de turmat til 39kr. Samme prinsipp som Real: Åpne pose, hell i vann, lukk igjen lynlås, vent, spis.

Har akkurat spist en porsjon med pasta bolognese. Smakte meget bra og smaker sikkert enda bedre etter har hard tur. Prisen var også veldig bra: 39,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke disse posene kan måle seg med Real Turmat. Smaker på langt nær så godt, og begge gangene jeg har prøvd de så klarte jeg å stikke hull i posen med gaffelen. Posene er på langt nær så solid som Real.

Næringsinnholdet kan måle seg med Real sin standard middag og prisen er det jo absolutt ikke noe å si på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Støver

Jeg har også prøvd dette merket, men det var ikke noen suksess. Smak er jo forskjellig, men det smakte verken meg eller kona noe særlig. Det som verre var, var at vi ikke syntes vi ble skikkelig mett. Det blir man jo med Real Turmat.

Jeg ser litt på å kjøpe turmat i utlandet, for å spe på slik at man ikke går lei av RT. Smaken på de forskjellige rettene er noe lik synes jeg. Er det noen som vet om begrensinger fra Mattilsynet for import. Jeg vet at tollen skal ha 30 kroner kiloet i toll, men det utgjør jo ikke så mye per pakke. I tillegg selvsagt moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat inn døren fra en liten tur på skauen med datteren min.

Vi satte til livs hver vår pose med adventure food.

Jeg personlig mener den er helt ok som et billigere alternativ til RT, men klarer ikke helt å matche RT på hverken smak eller metthetsfølelse.

Er det noen som kjenner til om det er noen forskjell på mengden kalorier etc???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at det er noen kalorier mindre i snitt i Adventure Food enn Real. De med mest kalorier er pastarettene til Mountain House, men de koster en 70-lapp eller noe sånt.

Import av mat fra utlandet er ikke like lett som med annet turutstyr om jeg ikke husker feil. Ellers hadde det jo vært mye penger å spare her også.

For en oversikt over Adventure Food og innhold se her: http://adventurefood.com/en/

Edit: Så akkurat at kalorimengden hos AF har kommet seg opp noe fra noen år tilbake. Er ikke langt unna Real nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Testet på tur - vi var 3 stk som prøvde, og alle synes det samme.

Kylling i karri var ok. :)

En som jeg ikke husker navnet på som var ok (risrett).

Pasta Bolognese var litt vassen i smaken. 8)

De har nok litt igjen til Toro, og enda litt lenger til RT. 8)

Men de er bra på pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om nån åker till Sverige och ska köpa rekommenderas http://www.naturkompaniet.se/index.asp?ItemId=20862 Wildlife, goda och rätt bra storlek på portioner. Finns dubbelportion som man tjänar att köpa om man är två eller väldigt hungrig.

Blå Band är ingen höjdare smakmässigt direkt, men 39 kronor portionen är billigt.

Eget hemtorkat är inte svårare än att laga vanlig mat, men kräver lite ugnstid:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=11510

Billigast och godast tycker jag.

1 Real/Wildlife = 1½ Blå band = 4-5 Hemtorkade portioner köttfärssås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.