Gå til innhold
  • Bli medlem

Coleman Model 226 lanterne som brenner ujevnt


mørkredd

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg går ut i fra at du har brukt lanternen i noen år.

Skru av generatorn.

Legg den i blødt forgasserrens (ikke Redex).

La den ligge der i et par døgn.

Varm opp med blåselampe

Bank forsiktig ut asken, eventuelt kan du bruke trykkluft.

Lykke til.

OBS forsiktig når du tar ut rensenåla, og gjør dette FØR forgasserrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei runegutt123

Takk for svar, men generatoren, hva er det? Er det den delen som glødesokken henger i eller er det den delen hvor av/på jusetringen sitter?

Så et lite tilleggsspørsmål mens jeg har deg her på tråden, hva ville konskvensen vært dersom en vanlig gassboks med 200 gram gass punkterte OG anntente i hendene på en?

Jeg hadde nok englevakt her forleden dag. Jeg hadde en Coleman bensinbrenner stående på full guffe oppå peisen mens jeg fomlet med en gassboks ca 1,5 meter unna. Jeg klarte altså kunststykket å punktere boksen ganske så kraftig med det resultat at boksen tømte sitt innhold rett i fleisen på meg. Tipper den brukte ca 7 - 10 sek på å tømmes helt. Heldigvis stod jeg med ryggen mot Colmanen. Men jeg stod faktisk bare å ventet på at det skulle si pang, noe det heldigvis ikke gjorde. :wink:

Spørsmålet mitt er, hva ville ha skjedd dersom denne gassen anntente? Ville den bare ha forbrent hurtig eller ville boksen også ha eksplodert?

Har du noen erfaringer omkring dette?

Mvh mørkredd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.