Gå til innhold
  • Bli medlem

Overnattingstur i Stavanger-området, hvor?


Alsaker

Anbefalte innlegg

Heisann.

Etter stor suksess med forrige post, så håpet jeg kanskje noen kan hjelpe meg her også.

Jeg, og min kjære tenkte kanskje å lufte teltet i helgen. Problemet er at vi ikke har bil, så sliter litt med å se hvor vi kan dra.

Det viktigste for oss er bare å komme oss litt bort fra folk, og få oppleve litt natur. Fjell eller skog har ingenting å si.

Ønsker bare en kort overnattingstur fra lørdag til søndag, med ikke alt for lang gå tur.

Takker for svar.

Med vennlig hilsen

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å få til en helgetur på ski er muligens Hunnedalen et bra sted, men da må du ta bussen opp på fredagen og ned igjen på søndagen.

Ellers blir det litt vanskelig med en barmarkstur, uten å havne i nærområdet. Jeg har møtt en del folk, helst tidlig på året, som har tatt med teltet til Dale og hatt en tur i dette området. Det er fullt mulig å finne en plass, hvor du får følesen av villmark her.

Jeg skulle tro at det også er mulig å telte nederst i Fidjadalen - nedenfor Månvannet eller muligens helt oppe mot Månastølen. Men her sliter du med transporten, selv om jeg tror det går buss ned på søndagen.

Forrøvrig har jeg (dvs bestyrerinnen) planlagt tur inn til en av STF's hytter i Frafjordheiene i helga, men det er (fortsatt) med værforbehold.

Og om det har noen interesse, så er det normalt svært god plass på hyttene i Hunnedalsområdet/Frafjordheiene i påsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.