Gå til innhold
Romsdalsbukken

Espen Fadnes' basehopp i Romsdalen, TV-reportasje på NRK

Anbefalte innlegg

Fikk hakeslepp av disse TV-bildene, sjekk de ut her: http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/124596

Første halvdel av fjellbildene ser ut til å være fra en topp i Eikesdalen. Siste halvdel er muligens fra Bispen øverst i Isterdalen, ved Trollstigen. Korriger meg gjerne. ;-)

"Moldehopper fulgt av amerikansk TV-team

Basehopperen Espen Fadnes (28 ) fra Molde ble plukket ut av en amerikansk TV-stasjon. Se smakebit fra opptakene her.

Fadnes er allerede en erfaren basehopper, og tirsdag kveld var han i NRK-programmet "I kveld" for å snakke i et kvarter med programleder Christian Strand om ekstremsporten.

Espen Fadnes er 28 år og jobber som ingeniør i forsvaret. Men på fritida dyrker han ekstremsport.

- Første gang jeg hoppet basehopp var i Sør-Trøndelag fra en antenne. Jeg var forferdelig redd, men hadde trent en stund med mentoren min på forhånd, sier Espen Fadnes.

Etter å ha hoppet noen ganger var han i Romsdalen på tur.

- Jeg var på tur i fjellet alene og hoppet. Det var en ubeskrivelig opplevelse. Etterpå var jeg hekta, sier Fadnes til NRK.

Han har hoppet over 500 ganger, blant annet i Himalaya. Men det er i Møre og Romsdal han liker seg best.

- Fjellene i Møre og Romsdal er fantastiske. Det finnes nesten ikke maken i hele verden, sier Fadnes. Derfor ba han TV-produsentene komme "hjem" når de skulle gjøre opptak.

Tid Publisert: 05.03 12:43, Sist endret: 05.03 12:57"

Kilde: http://www.rbnett.no/article/20080305/LOKALNYTT/168672492/1008

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippet er hentet fra Seven Sunny day, laget av Matchstick. Konge film med mye bra skikjøring, og et segment med Espen Fadnes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.