Gå til innhold
  • Bli medlem

Espen Fadnes' basehopp i Romsdalen, TV-reportasje på NRK


Anbefalte innlegg

Fikk hakeslepp av disse TV-bildene, sjekk de ut her: http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/124596

Første halvdel av fjellbildene ser ut til å være fra en topp i Eikesdalen. Siste halvdel er muligens fra Bispen øverst i Isterdalen, ved Trollstigen. Korriger meg gjerne. ;-)

"Moldehopper fulgt av amerikansk TV-team

Basehopperen Espen Fadnes (28 ) fra Molde ble plukket ut av en amerikansk TV-stasjon. Se smakebit fra opptakene her.

Fadnes er allerede en erfaren basehopper, og tirsdag kveld var han i NRK-programmet "I kveld" for å snakke i et kvarter med programleder Christian Strand om ekstremsporten.

Espen Fadnes er 28 år og jobber som ingeniør i forsvaret. Men på fritida dyrker han ekstremsport.

- Første gang jeg hoppet basehopp var i Sør-Trøndelag fra en antenne. Jeg var forferdelig redd, men hadde trent en stund med mentoren min på forhånd, sier Espen Fadnes.

Etter å ha hoppet noen ganger var han i Romsdalen på tur.

- Jeg var på tur i fjellet alene og hoppet. Det var en ubeskrivelig opplevelse. Etterpå var jeg hekta, sier Fadnes til NRK.

Han har hoppet over 500 ganger, blant annet i Himalaya. Men det er i Møre og Romsdal han liker seg best.

- Fjellene i Møre og Romsdal er fantastiske. Det finnes nesten ikke maken i hele verden, sier Fadnes. Derfor ba han TV-produsentene komme "hjem" når de skulle gjøre opptak.

Tid Publisert: 05.03 12:43, Sist endret: 05.03 12:57"

Kilde: http://www.rbnett.no/article/20080305/LOKALNYTT/168672492/1008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.