Gå til innhold
  • Bli medlem

Varg Rastegaisa


flars1

Anbefalte innlegg

Jeg registrerer at det er så mange som refererer til noen langtidstester av Varg Rastegaisa.

Er det noen som har noen linker til resultater der denne skoen blir testet?

Har ikke fått prøvd Rastegaisa wide på foten, men Isogaisa virket overbevisende.

Synd det er ingen som har Rastegaisa inne på Jæren

Skjønner også at det er to generasjoner av denne skoa, men jeg klarer ikke å se forskjellen.

Noen som vet forskjellen, eller har bilder av ny og gammel?

Uannsett er det ENDEX for goretex..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan søke litt på forumet her så finner du en del info om skoen.

Det er svært gode støvler med god støtte. Jeg har 2 par og de er svært mye brukt og har mange turer igjen enda.

Positive ting kan man lese på

http://www.vertikal.no/vertikal/pdffiler/Varg2006.pdf

Av negative ting er det et par ting jeg vil sette fingeren på. Jeg synes de tørker sakte om de skulle bli våte. Dette er et generelt problem på forete sko. De er gode og varme, men om du svetter mye kan de bli våte og da tørker de altså veldig sakte. Synes kanskje at mine Scarpa L tørker på føttene når jeg går i sommerfjellet (lavere sko). Jeg klarer ikke å gå meg tørr i disse Varg støvlene.

En annen ting er at gummien kan løsne fra skinnet. Dette er ikke noe stort problem på Rastegaisa siden det er så stor overlapp i mellom skinn og gummi. Om det løsner 5-6 mm så betyr det ikke noe egentlig, annet enn at det legger seg skitt og greier i sprekken. Verre er det med Isogaisa, som har mindre overlapp og der det kanskje kan medføre vanninntrengning.

Generellt så synes jeg det er kjempegode støvler. Men om man ikke skal over de største myrene eller vasse i snø osv, så ville jeg valgt en lavere og lettere stiv sko. For de lange turene velger jeg allikevel helt klart Rastegaisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker men tror faktisk at Varg Rastegaisa nå kun skaffes i sort skinn, mens Isogaisa nå leveres i brunt og svart.

Den versjonen jeg har av Rastegaisa er brun, mens den som er avbildet der er svart. De opererer med betegnelsen "Wide" men de jeg har er vide nok for meg. Jeg har veldig bred fot. Ta en telefon til Vertikal for å høre - mulig de kan gi deg en ok pris også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par, og er forsåvidt også fornøyd. Subjektive betrakninger:

+ Komfort

+ Slitestyrke - de tåler en støyt

+ Fornutfig gummiblanding i sålen (noe som alltid er et kompromiss mellom grep (myk) og slitestyrke (hard)

+ Ankelstøtte

- Pris

- Vekt

- Høyde (blir liksom et helt prosjekt og ta av og på. Har vel egentlig kommet til at de øverste 10 cm bare er tull)

- Ingen Gore-tex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.