Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold på Gullfjellet ved Bergen


Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg var på Redningshytten for noen dager siden og gikk opp fra Bjørndalen. Da regnet det noe voldsomt der. Men skiføre var det fra litt nedenfor vedboden (jeg gikk på truger). Etter det har det nok vært noen dager med nytt snøfall. Du kan trolig satse på at det er ok skiføre fra vedboden og oppover.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei i kvelden, Mørkredd

Takk for svar og informasjon om snøforholdene på Gullfjellet :)

Jeg var en stund redd for at jeg skulle stå evig med 0 svar på Fjellforum, og det var litt ubehagelig som helt fersking der inne ...

Værmeldingene for søndagen ser bra ut, så enten blir det Gullfjellet eller Hamlagrø. God snøhelg til deg, om det blir på truger eller ski!

Fjellogfjordtaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte skiforhold i Gullfjellet i dag! Kom nettopp tilbake fra en tur på truger opp til Redningshytten. Det er skiføre helt fra parkeringsplassen i Bjørndalen.

Og vinden løyet nå i kveld så alt ligger til rette for en fin kveldstur med lykt, for de som liker slikt... :wink:

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dette er kanskje litt sent for trådstarter ,men snøforholdene ved gulfjellet er eventyrlige. Mange som var oppe på gulfjellet til vanlig sa at de aldri hadde sett så mye snø og enkelte av vardene var nedsnødd , Jeg gikk opp der til fots her om dagen og det var tungt mtp på nysnø osv.. Gikk opp fra Gullbotn, men mange tok andre ruter og alle sa at det var eventyrlige skiforhold.. Vurderer en tur opp på Lørdagen.

Jeg har aldri sett varden så nedsnødd:

gulfjellet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det skiføre fra parkeringsplassen i Osen. Jeg gikk på truger, men snudde et par varder over vedboden på grunn av mye vind. Det siste snøfallet har dekket den harde skaren så dersom det roer seg på lørdag blir det nok alle tiders forhold. For de som går på ski altså, trugeføret er alltid topp... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudderføre frå parkeringa ved Osavatnet og til Gulfjellstoppen i dag. Gjekk siste resten (frå Svartavatnet) og ned att til parkeringa då det var blitt litt for mykje grus i løypa til min (og skia mine sin) smak.

post-908-133474518739_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.