Gå til innhold
  • Bli medlem

forsikring på lengre kanoturer i alaska


ksakk

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med hva en må ha av forsikringer ved kanoturer i alaska med tanke på at en gjerne er flydd ut til startsted eller endested. Hvordan er det da hvis en evt blir skadet midtveis i turen og må evakueres ut enten med fly eller heli. dekkes dette av en standard reiseforsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 uker senere...

Du bør nok evt. sjekke den lille skriften i resiseforsikringen, men så vidt jeg vet går skillet ofte ved ordet "ekspedisjon". Og grensen for når en tur blir en "ekspedisjon" er ganske lav, så med mindre dette er en tur det er "vanlig" å gå vil du nok få problemer med å få dekket en slik uthenting på den vanlige reiseforsikringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Med min reiseforsikring (Gjensidige) så er alt dekka med ein gong eg går ut døra.

Men eg måtte ha ei ekstraforsikring vist eg skulle på "ekspedisjoner". Definisjonen

på ekspedisjoner var Himalaya, arktiske strøk eller om turen gjekk utover ei viss

tidsramme.

Padletur i Alaska vil være dekka for meg, men det kan likevel lønne seg å sjekke opp

lokale forsikringer for om mogleg få raskara/betre hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.