Gå til innhold
  • Bli medlem

Over Hestbrepiggane-Trulsbu-Holåtindene-Sota


Gråbein

Anbefalte innlegg

Drømmer om alle Hestbrepiggene i slutten av april :) Overnatting i Trulsbu for så muligens ta med Holåtindane neste dag. Lar dette seg gjøre og hva gjør man hvis man bare har en bil? (som står parkert ved Netoseter( :) ). Får man haik ut søndag kveld i fra Sota :) Erfaringer mottaes med takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen variant er å gå opp Lomseggen i Lundadalen i Skjåk og ned igjen ved Skjellom (eventuelt omvendt), da hopper du bare på en lokalbuss i Skjåk (taxi vil ikke koste allverden heller, ca. 10 km. fra Riksveien nedenfor Skjellom til innkjørselen til Lundadalen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det ser fristende ut å starte fra Netoseter for å ta Hestbreapiggene. (28km ca. all inclusive) Det virker lengre å starte i Lundadalen, samt at jeg er usikker på vegen opp i høyden fra denne siden?? Hvor er det evt fornuftig å gå opp i fra dalen? Mener å huske at Svarthamran kan by på ulumskheter. Vet ikke noe om rasfaren på den siden, vestvendt skråning. Dessuten vet jeg ikke hvor langt inn man kommer med bil?

Fra Skjellom og over Hestdalshøgde for så over Holåbreen og så Holåtinder virker langt. (ca. 33km )Her er jeg usikker på breene?? Korteste vei er over mange breer...

Fra Trulsbu oppom Holåtinder og ned til Sota virker mer overkommelig og oversiktlig, da mye av ruta følger "merket sti", lite brepasseringer, dog noen. (27km ca.)

Men jeg er lang fra sikker på om jeg resonerer rett.

Kanskje er det skispor å gå i inn Lundadalen?? Det letter jo turen en del? Er det noen topper som er vanlige å gå på denne tiden, slik at det er spor??

Magler liksom litt, så hvis noen kan litt mer om dette så skriv gjerne noen kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er turen gjennomført. Flatmoen/Start Lundadalen- Hestdalshøgde, oppstigning sør for Grjotåa, Holåtindane-Trulsbu-Vestraste Hestbreapiggene + 8(9) tinder til- Avslutning ned Kvilingan fra Heksete. (Kunne godt nådd Hesthøe også hvis motivasjonen hadde vært større) 2 dager, 74km, ca. 4200 høydemeter, 13+10 timer. Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.