Gå til innhold
  • Bli medlem

Brenselsregulator (Optimus nova+) fast


morten

Anbefalte innlegg

Sitter og klør meg i hodet med mitt nye kokeapparat, en Optimus Nova+, men sliter med å rikke på brenselsregulatoren. Den sitter rett og slett bom fast og jeg er engstelig for å ødelegge den, så jeg tør ikke ty til for voldsommet tiltak.

Med teknisk innsikt som en kokospalme, kommer jeg heller ikke så lett videre i øyeblikket, noe jeg veldig gjerne vil - utålmodig som jeg er.

Noen som har helt samme. Regner med at den skal rotere i forhold til den messingfargede tuten (som i sin tur stikkes inn i brenselsflasken) ? Og at den skrus åpen ved å vris motsatt vei i forhold til plastpilene på regulatoren?

Hvis begge deler stemmer, er løsningen å benytte tang e.l. på det messingfargede røret, og tar det lett skade? Vil jo ikke ødelegge skiten.??

Taknemmelig om noen har noen kloke svar, og jeg blir ikke engang sjokkert om jeg har gjort noe riv ruskende galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vær feig nå. Den kommer nok løs når du bruker litt kraft.

Er du redd for slangen som du skrur på kan du bruke en tang rett på "Messingbiten" din.

Det som har skjedd er nok at du har stengt den hardt mens brenneren var varm.

Da krymper brenneren rundt nåla når den blir kald og da sitter den enda verre. (Her er det snakk om 1/100 del av en millimeter max.)

Ta å løsne på den før brenneren blir kald så skjer det ikke en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre bare en løsning; "Om det ikke nytter med rå kraft, prøv mere kraft!"

Dette understreker bare viktigheten av å slukke ved å snu flaska og la den brenne til den slukner, og all lufta går ut av flaska.

Dette er ganske kjent fra alle primusser som har regulering nede på brenneren. Fordelen er tigjengjeld at det går å dempe flammen ganske greit.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre bare en løsning; "Om det ikke nytter med rå kraft, prøv mere kraft!"

Dette understreker bare viktigheten av å slukke ved å snu flaska og la den brenne til den slukner, og all lufta går ut av flaska.

Dette er ganske kjent fra alle primusser som har regulering nede på brenneren. Fordelen er tigjengjeld at det går å dempe flammen ganske greit.

dsk

Den er fortsatt pakningsny :-) Og regulatoren er ikke nede på brenneren, men ved uttaket på flaska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem alt jeg skrev - bare tull alt sammen. Sånn er det når man har praktisk innsikt som et såpestykke. Du har selvsagt rett dsk. Fikk det til og med til å fungere :-) Så da glemmer jeg fort at jeg har skrevet dumme ting ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.