Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Stryn jakke Lady


Totoshka

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja, det er selvsagt. Men jeg ville vite om noen har erfaring med Stryn jakker. Positiv eller negativ erfaring.

Har ingen erfaring med strynjakkene, men med istind og isogaisa, eg fikk nylig tilsendt min 3 isogaisajakke fra bergans etter reklamasjon, å nei, jeg er ikke misfornøyd med de. Syns de lager kjempeklær og har kjempeservice, at jeg har byttet jakke hvert år har med meget aktiv bruk å gjøre. Så om du sender den inn får du sikkert ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med strynjakkene, men med istind og isogaisa, eg fikk nylig tilsendt min 3 isogaisajakke fra bergans etter reklamasjon, å nei, jeg er ikke misfornøyd med de. Syns de lager kjempeklær og har kjempeservice, at jeg har byttet jakke hvert år har med meget aktiv bruk å gjøre. Så om du sender den inn får du sikkert ny.

Helt enig at de lager kjempeklær og har god service. Det er min andre Stryn jakke og den skal byttes igjen. Jeg brukte dem aktiv men kan ikke si at meget aktiv. Jeg kommer til å bli lei av å bytte jakker, men samtidig er det ganske trist fordi jeg liker jakken min. Men nå må jeg bytte den til annen modell, tør ikke å ha samme jakke tredje gang. Det er et vanskelig valg.

Har noen forslag til jakke? Gjerne fra Bergans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med strynjakkene, men med istind og isogaisa, eg fikk nylig tilsendt min 3 isogaisajakke fra bergans etter reklamasjon, å nei, jeg er ikke misfornøyd med de. Syns de lager kjempeklær og har kjempeservice, at jeg har byttet jakke hvert år har med meget aktiv bruk å gjøre. Så om du sender den inn får du sikkert ny.

De har ikke Isoglasia lenge. I alle fall de har ikke den på produktkatalogen på Bergans sin nettside. Istind, ja den er fin, men den er litt for lang for meg. Jeg ville ha noe kortere, men ikke veldig kort heller, noe med forlegnet ryggparti kasnkje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tak i Isogaisa hvis du bare vill, send en mail til bergans, de har sikkert flere på lager.

Noen spørsmål før jeg spør Bergans. Jeg prøvde å finne bildet av jakken og søkte på internet. Fant både bilder og en del informasjon. Noen har beskrivet den som "for kort" hvor kort er den egentlig?

Noen skrev at de var ikke nok "vantett", i alle fall "tar inn vann". Hva slags problemer hadde du med jakken? Du kan skive privat hvis du vil ikke skrive her...

Selv foreløpig vurderte jeg Luster (men har ikke prøvd heller sett jakken i virkeligheten) eller Stranda. Den sistenevnte har jeg prøvd i butikken men det var litt for liten (de hadde ikke min størrelse) og den virket litt for kort. Jeg har alt for lite erfaring med jakker. Stryn var min første i den klasse/type...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik jakke,altso bergans stryn,og må si at det har bare vært tull,fikk slitasje slik som nevnt her,leverte den inn fikk ny jakke,samme sort,men det skjedde fort det samme.

I tilleg er han veldig sur han som soldte meg jakken,så bare det å gå å klage har vært kjedelig hver gang,skal nå levere inn den 4 stryn jakka jeg har fått,og det er siste gang,må si at jeg er skuffet over at de har vært så dårlige,og seff dårlig service i tillegg,han tar det personlig at jeg er å klager,men det er det jo ikke når det er feil på jakke...

Konklusjonen min er at den jakka kunne dei ha slutta å selge for lenge siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spørsmål før jeg spør Bergans. Jeg prøvde å finne bildet av jakken og søkte på internet. Fant både bilder og en del informasjon. Noen har beskrivet den som "for kort" hvor kort er den egentlig?

Noen skrev at de var ikke nok "vantett", i alle fall "tar inn vann". Hva slags problemer hadde du med jakken? Du kan skive privat hvis du vil ikke skrive her...

Selv foreløpig vurderte jeg Luster (men har ikke prøvd heller sett jakken i virkeligheten) eller Stranda. Den sistenevnte har jeg prøvd i butikken men det var litt for liten (de hadde ikke min størrelse) og den virket litt for kort. Jeg har alt for lite erfaring med jakker. Stryn var min første i den klasse/type...

Jeg er meget fornøyd, det første året preller vannet lett av jakken og det er ikke anntydning til annet en svette som fukt på innsiden, etterhvert vil ikke vannet prelle av på samme måte og stoffet vil virke litt fuktig på utsiden. Men den holder deg fortsatt tørr så lenge du ikke svetter. Dermizax er ikke pustende som mange tror, men uten porer og derfor helt tett begge veier, det er derfor dermizax fint kan brukes på sjøen i kontakt med saltvann. Bevegelsesfriheten i isogaisajakken er grei, kvalitet og slitestyrke på stoff, gummiforsterkninger o.l. er også bra. Jeg opplever ikks jakken som for kort, med mindre du har tenkt å bruke den til sykling, da kan ryggen og ermer bli i korteste laget. Jeg har levert inn min jakke 2 ganger, første gang var det lamineringen på skuldrene som begynte å løsne, dette kunne bergans løst vet en liten dose superlim, men de valgte i stede å sende meg ei helt ny jakke. Den andre gangen var det glidelåsen som ikke ville "gå sammen" i øvre havdel av jakken, altså den delte seg. Dette løste også bergans ved å sende ei helt ny jakke.

De har også tatt en del facelift i de 3årene jeg har hatt jakken, mener å huske at det var innerlomme på den første jakken, den er borte nå. Reccobrikken er på "årets" modell sydd inn i stoffet og synes ikke. Fargen er også endret, tror ikke den er å få i grønn lengre, den første blåfargen var mye mer matt en den nye som er skarpere, brunfargen kom i fjor(?)

Det eneste jeg vil si jeg savner på jakken er klaff forran glidelåsen, dette er vanlig på jakker uten vantett glidelås, men jeg kunne også tenkt meg det på denne som ekstra "forskikring" i tilegg til beskyttelse mot vind/vær.

Jeg bruker jakken nesten daglig, på fjellet/i skogen og også en del på jobb utendørs. Dette bidrar til stor slitasje og jeg klandrer ikke bergans fordi at underleverandører av glidelåser ikke lager god nok kvalitet, det med lamineringen ble jeg litt skuffet over, men det ser ikke ut til å være noe problem nå.

Jakken egner seg dårlig til friluftsliv sommerstid da den er litt for tung, og for stor til å få plass sammen med alt det andre i min 50l sekk. Den er også såpass tykk at den bare blir klam, så til det ambefales en tynn paclite jakke el. Skal du i tillegg ha deg bukse til vinterbruk ambefalses stranda på det sterkeste. halv pris av toppmodellen og nesten like god.

303009l.jpg

Jeg har en slik jakke,altso bergans stryn,og må si at det har bare vært tull,fikk slitasje slik som nevnt her,leverte den inn fikk ny jakke,samme sort,men det skjedde fort det samme.

I tilleg er han veldig sur han som soldte meg jakken,så bare det å gå å klage har vært kjedelig hver gang,skal nå levere inn den 4 stryn jakka jeg har fått,og det er siste gang,må si at jeg er skuffet over at de har vært så dårlige,og seff dårlig service i tillegg,han tar det personlig at jeg er å klager,men det er det jo ikke når det er feil på jakke...

Konklusjonen min er at den jakka kunne dei ha slutta å selge for lenge siden...

Tror kjøpsloven sier det at du har rett på pengene tilbake etter 1 eller 2 reperasjon, ny jakke går under reperasjon så om du ikke er fornøyd (i motstening til meg) skulle det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik jakke,altso bergans stryn,og må si at det har bare vært tull,fikk slitasje slik som nevnt her,leverte den inn fikk ny jakke,samme sort,men det skjedde fort det samme.

I tilleg er han veldig sur han som soldte meg jakken,så bare det å gå å klage har vært kjedelig hver gang,skal nå levere inn den 4 stryn jakka jeg har fått,og det er siste gang,må si at jeg er skuffet over at de har vært så dårlige,og seff dårlig service i tillegg,han tar det personlig at jeg er å klager,men det er det jo ikke når det er feil på jakke...

Konklusjonen min er at den jakka kunne dei ha slutta å selge for lenge siden...

Jeg likte Stryn men ytrestoffet er ikke noe bra nor den blir sliten så fort.

Ja, jeg også har oppleved en del surhet i butikken når jeg byttet jakken for første gang. Men de som jobber i Bergans er veldig greie og servicen er veldig god. Den gangen tok jeg direkte kontakt med Bergans uten å henvende meg til butikken (den er jo i annen by). Alt i orden nå, den nye jakken er på veil til meg allerede. Jeg valgte Stranda. Anbefaler deg det samme , ta kontakt med Bergans og prøv å finne løsning sammen. Det er veldig greie folk som jobber der.

Ja, enig med det at de skulle slutte å selge Stryn jakker. Jeg så, at en del butikker hadde den fortsatt for salg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Dermizax er ikke pustende som mange tror, men uten porer og derfor helt tett begge veier,

2. Det eneste jeg vil si jeg savner på jakken er klaff forran glidelåsen, dette er vanlig på jakker uten vantett glidelås, men jeg kunne også tenkt meg det på denne som ekstra "forskikring" i tilegg til beskyttelse mot vind/vær.

3. Jeg bruker jakken nesten daglig, på fjellet/i skogen og også en del på jobb utendørs. Dette bidrar til stor slitasje og jeg klandrer ikke bergans fordi at underleverandører av glidelåser ikke lager god nok kvalitet, det med lamineringen ble jeg litt skuffet over, men det ser ikke ut til å være noe problem nå.

4. Jakken egner seg dårlig til friluftsliv sommerstid da den er litt for tung, og for stor til å få plass sammen med alt det andre i min 50l sekk. Den er også såpass tykk at den bare blir klam, så til det ambefales en tynn paclite jakke el. Skal du i tillegg ha deg bukse til vinterbruk ambefalses stranda på det sterkeste. halv pris av toppmodellen og nesten like god.

5. Tror kjøpsloven sier det at du har rett på pengene tilbake etter 1 eller 2 reperasjon, ny jakke går under reperasjon så om du ikke er fornøyd (i motstening til meg) skulle det ikke være noe problem.

1. På Bergans sin katalog står det: "vanntett, pustende (fukttransporterende) funksjon". Dette om Dermizax. Samme katalog: "Vantett, pustende og elastisk". Men min første Stryn jakke hhadde jeg opplevd flere ganger at den var fuktig inne. Jeg visste ikke hvorfor det var sånn siden hadde jeg ikke noe erfaring med andre type "pustende" jakker fra før. Når jeg har fått ny, så har jeg aldri opplevd det samme igjen...

2. Nå nesten alle ny modeller produseres med klaff foran glidelåsen og vannavvisende glidelås.

3. Ja, dem skulle tåle ganske mye. Men uansett tar jeg vare på min jakke og bruker ikke den på arbeid i alle fall. men uansett har det blitt sliten allered etter noen få måneders bruk. Jeg klandere ikke Bergans heller men de er de som produserer jakkene og de må jeg henvende meg til. Men hvem sin og hva er feil med finner de ut selv.

4. Stryn fungerte bra for meg både sommer og vinter. Har Stranda bukse fra før, fungerer bra. :D

5. En får erstatning (penger eller ny jakke) hvis jakken kan ikke repareres. Den type slitasjen som ble beskevet hos Stryn jakker kan ikke repareres, siden det er selve ytrestoffet som sliter.

Sikkert er det fint å ha ny jakke hvert år, men nei, jeg vil helst ha en jakke som jeg kan bruke i noen år uten at den skal til reparasjon eller bytting. Det er en del styr med reklamasjon og bytting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.