Gå til innhold
  • Bli medlem

Kongens utsikt på Ringerike...(snøforhold)


lirypa

Anbefalte innlegg

...hvordan er føret der nå?

Jeg har planer om en tur opp til Kongens utsikt til helgen (1-2 mars), men lurer på hvordan det er med snøforholdene? Jeg skal ha med en person som helst ikke går på ski - er det mulig å gå turen fra Kleivstua opp til Kongens utsikt på beina på denne tiden? Der jeg holder til er det ikke mye snø, men det er kanskje litt annerledes litt høyere??

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har ikke vært ved Kleivstua/Kongens utsikt på 2-3 uker. Men oppholder meg for tiden på hytte på Ringkollen, som jo ikke er langt unna og på ca samme høyde. Her er det ca 90 cm snø i terrenget. Fint og hardt. Det har den siste uka vært mildt på dagtid, men kuldegrader om natta sørger for at føret er greit.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte forbi der for et par dager siden. Det er nok mindre snø der enn ved Ringkollen.

Snøsituasjonen i Marka er veldig variert nå. Noen steder ligger det svære hauger, mens det kan være bart rett i nærheten. I den sørlige delen av marka er det hardt på grunn av mildvær på dagtid og lite snøfall.

Tror det skal gå greit å gå til kongens utsikt i starten av mars hvis det ikke snør før det. Men det kan være greit å ha skikkelige støvler og gamasjer i tilfelle det ligger råtten snø i en eller annen dump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.