Gå til innhold
  • Bli medlem

Helgeturer (med kano i hedmark/østlandet)


Cozmo

Anbefalte innlegg

Annonse

Det finnes mange muligheter. Hvilke som er aktuelle kommer jo litt an på ferdighetsnivå. Jeg liker best elver så mine tips er preget av det!

Noen fine turer:

Femunden - Røros

Trysilelva fra Elvbrua til Sennsjøen. (spesielt øvre halvpart krever kunnskap om elvepadling)

Atna nord for Atnsjøen

Grimsa i Grimsdalen

De to siste finner du litt om på hjemmesida mi.

På åsen mellom Mjøsa og Hurdal, Minnåsen, er det fine muligheter.

Når det gjelder stille vann er det ellers bare å se etter blå flekker på kartet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på skogskolen flisa var vi i rotna å padlet (grue -kirkenær , hedmark) , artig tur, med noen enkle stryk og fine plasser å overnatte. .. den turen var vi på i 2 dager, men vi kunne ha startet lenger opp i elva, og vi kunne fortsatt lenger nedover i elva..

http://www.gulesider.no/kart/map.c?ps=1&companies=&q=grue+rotna&id=a_10000425319&n=60.4456681506447&s=60.4424147286511&e=12.3796526898461&w=12.3703615305878&zoom=3&tool=pan&scrollX=0&scrollY=0

Abefaller denne 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der elva og veien skiller lag ligger det ei sag. Det er vel øverste sted å starte med kano. Er en del stryk i øvre deler, ikke noen store greier, men svinger med stein ytterst og greiner som henger utover kan skape litt problemer. Det kan også være litt grunt hvis det er lite vann. Siste halvpart ei stort sett svært stilleflytende og idyllisk.

Se ellers her:http://home.online.no/~kharal-b/index.cfm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.