Gå til innhold
  • Bli medlem

Overseil/Tarp


Frifant

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med HighPeak Tarp fra www.travelshopone.no? (Finnes under Tilbehør).

Andre erfaringer med andre produsenter? Takknemlig for svar. :lol:

(jada, jeg har prøvd en simpel presenning fra Obs! Bygg, men de bråker for j..lig!) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker også hilleberg Tarp, men lettvarianten. Den er veldig bra, men jeg synes den er litt for elastisk. Det skaper litt problemer med å få det tett helt nede ved bakken, og når det snør skikkelig mye. Den sterke varianten er nok bedre sånt sett. Har tenkt å kjøpe den selv en gang, den koster jo halvparten så mye også.

Jeg har forresten alltid med meg ørepopper på tur. Dyre flotte saker (ikke fra OBS bygg). Har ikke brukt dem siden jeg bytta ut tunnelteltet med iglotelt, men jeg får vel bruk for dem igjen. Enten under en bråkete duk, "flappete" tunneltelt eller ved siden av en snorkende turkamerat. Man vet aldri når man plutselig kan få bruk for ørepropper, de er like uunværlige som tannkremen og kniven. :arrow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenkt på det med snorking, faktisk... :lol: Godt argument for ørepropper! Teltduk og alle de andre lydene (unntatt presenning!) er som sovemedisin, så det er greit. Men jeg får meg bare ikke til å plugge igjen øra ute i skauen! Mister litt av...oversikten. På en måte. :arrow::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket Highpeak tarpen du nevnte øverst, den veier 3.3kg, inkl stenger.

Men hvem trenger vel dem????

De visste ikke hvordan det var med maljehull/festepunkter etc. Ei heller vekten på selve duken.

Jeg vurdere den samme selv, så jeg ønsker meg svært gjerne en rapport nåe den er testet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Villmarkingen! Tarpen kommer i mars (tomt på hovedlager). Den er mistenkelig billig, men nettopp derfor tar jeg også sjansen. Skal bruke den på regnværsturer med ungene, og ellers i de tre ikke-hvite årstidene. Utfyllende rapport kommer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Har brukt Hilleberg Tarp en del, og er strålende fornøyd.... Hillebergs sterkeste duk, bråker lite, veier lite, og mange festepunkter. Topp!

Jeg fikk denne i går, og gleder meg til å komme ut for å prøve! Skal bruke den foran teltet på padletur, og må teste ut forskjellige festemuligheter med årene! Har du noe bilder av sånn du har festet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Lagt ut førsteinntrykket av duken under "utstyrserfaringer" - så får det bli opp til den enkelte... Synes ikke at den var så verst! :)

Hei, jeg finner ikke omtalen under "Utstyrserfaringer" (med forbehold om at jeg ikke kan lese...). Hvilken temagruppe la du den i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.