Gå til innhold
  • Bli medlem

Dronningkrona


btlenes

Anbefalte innlegg

Hallo Fjellfolk,

er det noen som kan fortelle meg hvordan forholdene er nå "midt" i februar for topptur til Dronningkrona i Sunndal?

Jeg og fem venner har tenkt og ta turen til helga, og søker litt informasjon fra fjellfolk som kjenner området. Hvordan er skredfaren i området, og er forholdene bra på denne tiden?

Vil telemarkski og feller duge?

Ellers får alle ha en forsatt eventyrlig fjellvinter- og vår. :)

Bjørn-Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snøforholdene skal jeg ikke svare på, men jeg har aldri hørt om ras i 800-metersbakken, som er det stedet det kan være aktuelt. Dog er det vel fullt mulig med ras der, teoretisk sett.

Vil du sikre deg, holder du godt mot nord (nærmest Innerdalen) når du går denne bakken - der er det mindre snø, det stikker oftest opp steiner der hele sesongen.

Telemarkski og feller holder lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir hvertfall å se der om en måneds tid eller så, når dagene er blitt litt lengre, skiføret litt bedre og temperaturene litt mildere. :)

Denne toppen har stått på ønskelisten lenge!

Mens vi diskuterer Sunndalsfjell...er det noen her som har vært på Sæterfjellet (1812 moh) på ski?

Går ut fra at det er en grei tur, i alle fall dersom det brøytes inn til Vangshaugen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående snøforhold i området.

Vi var på Nyheistind og Sjøvdøla i helgen (11.2). Grunnet mildvær og kulde nettene etter det er det nå ganske harde forhold. Det vil si absolutt rassikker, men ikke noe pudderkjøring. Med skikkelige world cup kanter kan det allikvel være moro å carve ned toppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.