Gå til innhold
  • Bli medlem

Risengrynsgrøt


thum

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg pleier å koke risen som vanlig i bare vann (gjerne ganske mye vann). Når det har kokt lenge nok hiver jeg i tørrmelken, rører godt og lar det stå et par minutter. Knallgodt og man slipper at det koker over eller svir seg.

Dette gjør jeg både på tur og hjemme. Tørrmelk er genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å koke risen som vanlig i bare vann (gjerne ganske mye vann). Når det har kokt lenge nok hiver jeg i tørrmelken, rører godt og lar det stå et par minutter. Knallgodt og man slipper at det koker over eller svir seg.

Dette gjør jeg både på tur og hjemme. Tørrmelk er genialt.

Smart :) - denne er adoptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgi mine ubrukelig kokekunnskaper..men på alle oppskriftene jeg finner så trenger risengrynsgrøt ganske lang koking (minimum ca 30 min totalt).

Det er litt mye, mtp at havregrøt kun trenger ett oppkok og litt svelling så er den klar.

Men for all del, jeg bytter gjerne bort havregrøten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at pulver (f.eks. tørrmelk) børr gjærne røres ut med litt likvid først - ellers risikerer dere å få svære klumper av pulver/væske i grøten (hvis man hiver oppi direkte) . Litt av gangen er også en god regel (lett å tilsette mere, vanskeligere å fjærne!). My 2 cents worth ...Cookie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Toro lager mange "grøttyper" med forskjellig koketid, finnes vel både 5,15 og 50min. Jeg har aldri hatt problemer med at tørrmelka klumper seg, tømmer rett fra posen uten å måle mengden, så rører jeg litt etterpå å lar det koke opp. funkerer alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.