Gå til innhold
  • Bli medlem

Viking, Hunter GTX - impregnering


thum

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å gå til innkjøp av jaktstøvelen Viking, Hunter GTX.

Noen som vet hva jeg burde bruke som impregnering av disse støvlene? Er det noe slags minkolje jeg bør bruke?

Takknemlig for serriøse svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

bivoks fra xxl, kanon. OBS pass på å sjekk dei skoa før garantien går ut. Mye problemer at sålen løsner fra "skoen". Eg måtte levere mine inn til liming hos skomaker etter 1,5år. Ein annen eg kjenne har bytta 3par på 3 år. Men skoen er kjempe god å gå i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Gammel tråd, men låner denne litt.. Har impregnert mine Viking Hunter med Sno Seal, å de er helt tette, men etter utallige turer i steinura, så er skoene litt slitte.. Hva er best å smøre skoene med for å få en litt bedre finish på dem? nå ser de jo gamle å slitte ut å er bare 1 mnd gamle..

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke denne skoen, men hvis den har glatt lær bør man legge et grunnlag med skokrem som gnis godt inn og poleres. Impregnering av type bivoks ol bør børstes/gnis bort før man tar på skokremen. Så er det bare å legge ny impregnering utenpå like før de skal brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.